Mex Polska odnotował 1,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I półroczu 2023 r. w porównaniu do 0,65 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Wstępne skonsolidowane przychody netto sięgnęły 44,6 mln zł (wzrost o 27% r/r).
Według wstępnych skonsolidowanych danych zysk na działalności operacyjnej wyniósł 2,43 mln zł wobec 1,74 mln zł w I półroczu 2022 r.
Ostateczne wyniki za I półrocze 2023 r. zostaną opublikowane 28 września 2023 roku.
„Widzimy wyraźny wzrost popytu szczególnie w segmencie restauracyjnym, co daje nam pewność, że I półrocze 2023 roku będzie okresem bardzo dobrych wyników finansowych. Przewidujemy za ten okres ponad 2,4 mln zł skonsolidowanego zysku EBIT oraz szacujemy 1,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W analogicznym okresie roku poprzedniego, po oczyszczeniu z jednorazowego zdarzenia w wysokości 1,1 mln zł związanego z rozwiązaniem rezerwy na program motywacyjny, odnotowaliśmy 0,6 mln zł zysku EBIT i 0,5 mln zł straty netto. Niewątpliwie powracający sentyment konsumentów do nawyków sprzed pandemii ma wpływ na tak dużą poprawę wyników, ale nie tylko. Monitorowanie bardzo dynamicznie rosnących kosztów i systematyczna waloryzacja cen w naszej ofercie, a także zdywersyfikowany model biznesowy i kolejne otwarcia nowych lokali własnych pozwalają nam osiągać coraz lepsze wyniki i z optymizmem patrzeć w przyszłość” – powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Dariusz Kowalik, cytowany w komunikacie.
„Podchodzimy do planów grupy długoterminowo i w takiej perspektywie oceniamy aktualne pozycje naszych brandów. Różnorodność naszych marek powoduje, że jesteśmy w stanie zaakceptować każdą, bez względu na jej wielkość, atrakcyjną lokalizację pod warunkiem akceptowalnych stawek czynszu” – dodał prezes Paweł Kowalewski.
Spółka podała też, że znaczący wpływ na osiąganą sprzedaż grupy ma oferta konceptu Pijalnia Wódki i Piwa, a obecnie na wszystkie 44 lokale Grupy, 32 należą do tego konceptu. Zarząd szacuje, że docelowo lokali PWiP może powstać w Polsce około 100. Najnowszy punkt niedawno został otwarty w Nowym Targu, kolejnego można spodziewać się w Zamościu.
Grupa Mex Polska zarządza 44 lokalami gastronomicznymi (stan na 21.03.2023). Grupa rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa. Najnowszym konceptem jest Chicas & Gorillas. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
Źródło: ISBnews