Pepco Group podtrzymuje założenia co do przewidywanego wyniku EBITDA (MSSF 16) na koniec roku obrotowego 2024 (trwającego do końca września 2024) wynoszącego ok. 900 mln euro, co oznacza wzrost o ok. 20% r/r, podała spółka. Grupa nadal oczekuje, że otworzy ok. 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024.
„Patrząc w przyszłość, Grupa jest nadal przekonana, że w tym roku finansowym osiągnie bazowy wynik EBITDA w wysokości około 900 mln euro i zakończy rok z rosnącą sprzedażą w ujęciu porównywalnym w ramach naszej kluczowej działalności pod marką Pepco. Nasza silna oferta dla klientów i wiodące na rynku ceny sprawiają, że jesteśmy dobrze przygotowani do przyszłego sukcesu jako wiodąca europejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych” – powiedział przewodniczący wykonawczy (executive chair) Andy Bond, cytowany w komunikacie.
„Chociaż ogólne przychody LFL w trzecim kwartale były poniżej naszych oczekiwań, dynamika marży brutto pokazana w wynikach półrocznych wciąż silnie się utrzymywała w III kw., napędzana przez Pepco. W rezultacie Grupa jest nadal przekonana, że w roku obrotowym 2024 osiągnie bazową EBITDA (MSSF 16) w wysokości około 900 mln euro (w roku obrotowym 2023: EBITDA MSSF 16 w wysokości 753 mln euro)” – czytamy w komunikacie.
Zgodnie ze strategią Pepco Group, w III kwartale (kwiecień-czerwiec 2024) Grupa otworzyła mniejszą liczbę nowych sklepów netto (37), koncentrując się głównie na naszych głównych rynkach Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie osiąga najwyższe zwroty, wskazał też Bond.
„Nasz harmonogram otwarć sklepów na ten rok był skoncentrowany na początku roku, odzwierciedlając zobowiązania podjęte w roku obrotowym 2023, także po to by skorzystać ze szczytowego sezonu w handlu. Otwarcia koncentrują się głównie na kluczowych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie osiągamy wyższe zwroty. Grupa nadal oczekuje, że otworzy około 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024” – czytamy dalej w komunikacie.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews