Play odnotował 1 015 mln zł skonsolidowanej EBITDAaL w III kw. 2024 r. (wzrost o 10,3% r/r), przy 2 573 mln zł całkowitych przychodów (wzrost o 3,6% r/r), podała spółka. Liczba aktywnych klientów mobilnych na koniec września br. wzrosła do 13 318 tys. z 13 029 tys. rok wcześniej.
„EBITDAaL Play w okresie pierwszych 9 miesięcy 2024 wzrósł o 8,3% r/r, wynosząc 3,1 mld zł przy wzroście marży EBITDAaL do 40,6% (tj. o 160 pb). Wzrost ten wynikał z lepszych przychodów operacyjnych (wzrost przychodów z usług mobilnych, usług stacjonarnych i usług dla domu, łącznie o 375 mln zł), które zostały częściowo zniwelowane przez wyższe koszty wynagrodzeń i wejście w życie 1 kwietnia 2023 umowy o świadczenie usług (umowa MSA) ze spółką Polski Światłowód Otwarty (PŚO), joint venture emitenta i spółki InfraVia, która nie miała wpływu na wynik EBITDAaL w okresie I kw. 2023” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody w okresie pierwszych 9 miesięcy 2024 r. wyniosły 7,6 mld zł i wzrosły o 4,2% r/r. 1 stycznia 2024 została wprowadzona obniżka regulowanych stawek za zakończenie połączeń sieciowych, która miała negatywny wpływ na wzrost przychodów, podano także.
„Głównymi czynnikami stojącymi za wzrostem przychodów są:
* Wzrost bazy aktywnych klientów usług mobilnych w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r., który wyniósł 219 tys., w tym przyrost ilości klientów kontraktowych wyniósł 182 tys., a przyrost klientów prepaid wyniósł 37 tys.
* ARPU usług mobilnych wzrosło w III kw. 2024, w ujęciu rok do roku, o 7,2%, osiągając wartość 32,6 zł w III kw. 2024 w porównaniu do 30,4 zł rok wcześniej.
* Wzrost bazy subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych i usług dla domu (usługi Home) o 38 tys. w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r., pomimo dużej konkurencyjności rynku” – czytamy dalej.
Capex (z wyłączeniem nakładów na częstotliwości) wzrósł o 9,8% r/r w pierwszych 9 miesiącach 2024 r., głównie ze względu na wzrost nakładów na rozwój sieci 5G. Na koniec września 2024 Play świadczył usługi na 12 106 stacjach bazowych, o 199 stacji więcej niż na koniec czerwca 2024 r., podano także.
Baza subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych i usług dla domu (usługi Home) wzrosła o 38 tys. w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2024 r.
Grupa Play, lider rynku telekomunikacyjnego, oferuje swoje usługi telekomunikacyjne także dla rynku B2B. Dostarcza kompleksowe rozwiązania chmurowe (Cloud2B), usługi mobilne oraz zintegrowanej komunikacji, dostęp do internetu oraz narzędzi cyfrowych, rozwój projektów sieciowych (m.in. budowa i utrzymanie sieci światłowodowych dla klientów biznesowych), a także kompleksowe usługi z zakresu bezpieczeństwa.
Źródło: ISBnews