Krakowski producent najbardziej wyczekiwanej gry na Xboxa, The Last Case of Benedict Fox, zadebiutował na NewConnect. Studio stale rozwija swój najważniejszy tytuł, który 27 kwietnia zadebiutował na PC oraz konsoli Xbox. Do końca roku trafi także na konsole PlayStation. Wydawcą gry jest globalny publisher Rogue Games Inc. Budżet produkcyjny The Last Case of Benedict Fox wyniósł ok. 6 mln zł. Kilka dni po premierze spółka odzyskała wszystkie środki zainwestowane w produkcję gry, m.in. dzięki jej obecności w Game Pass. Plot Twist jest 360 spółką notowaną w alternatywnym systemie obrotu NewConnect i 9. debiutem w tym roku.
– Dziś wielki dzień dla Plot Twist. Spełniliśmy obietnicę daną kilka miesięcy temu inwestorom i dołączyliśmy do grona spółek publicznych. To dla nas wielkie wyróżnienie i szczególny moment w rozwoju naszej firmy. Dziękujemy wszystkim, którzy w nas uwierzyli i wspólnie z nami chcą budować wartość naszej firmy – mówi Paweł Czapla, prezes Plot Twist. – Za nami premiera autorskiej gry, przed nami jej debiut na konsolach PlayStation. To dopiero początek, pracujemy nad naprawdę obiecującymi IP. Szczegóły zdradzimy już wkrótce. Dodatkowo zmierzamy rozwijać The Last Case of Benedict Fox przez co najmniej kilka kolejnych miesięcy. Przygotowaliśmy dla graczy wiele niespodzianek – zapowiada Paweł Czapla, Prezes Zarządu.
The Last Case of Benedict Fox to obecnie najważniejsza produkcja spółki. Historia rozgrywa się w 1925 roku w Bostonie. Samozwańczy detektyw Benedict Fox, wraz ze swoim demonicznym towarzyszem musi rozwikłać zagadkę morderstwa. Rozgrywka to połączenie przygód w świecie realnym i nadprzyrodzonym. Od premiery gry zostały wydane dwie aktualizacje, które miały pozytywny wpływ na oceny graczy.
– Naszym celem jest tworzenie niesamowitych i wciągających gier. To satysfakcja graczy jest najważniejszym wyznacznikiem naszego sukcesu. Zainteresowanie naszą autorską produkcją, zaangażowanie społeczności, a także ostatnie oceny, utwierdzają nas w przekonaniu, że przyjęta przez nas strategia jest słuszna i efektywna – dodaje Paweł Czapla. – W krótkim czasie po premierze odzyskaliśmy całość środków zainwestowanych przez nas w produkcję tego tytułu. Było to możliwe dzięki sprzedaży gry oraz umowie z Microsoftem, który zagwarantował nam wynagrodzenie za udostępnienie gry w ramach Game Pass. Dotarliśmy do setek tysięcy odbiorców, to naprawdę świetny wynik – mówi Paweł Czapla.
W pierwszej połowie 2023 roku Plot Twist wypracowało 4,2 mln zł przychodów i 2,7 mln zł zysku netto. Stan gotówki na koncie spółki, na dzień 30 czerwca br., wynosił 8 mln zł.
Plot Twist (dawniej Awesome Industries sp. z o.o. i Plot Twist sp. z o.o.) powstało w 2013 roku. Główną działalnością studia jest produkcja gier wideo na PC i konsole.
Źródło: Spółka