Prowly.com ogłosiło wezwanie do zapisywania się na sprzedaż 944 616 akcji Brand24, stanowiących 42,42% głosów na walnym zgromadzeniu, podał podmiot pośredniczący – Santander Biuro Maklerskie. Cena w wezwaniu wynosi 45,5 zł za sztukę. Po wezwaniu wzywający ma zamiar przeprowadzić delisting spółki, podano także.
Zapisy w wezwaniu będą przyjmowane od 31 maja do 1 lipca; planowany termin zawarcia transakcji na GPW to 4 lipca 2024 r.
„Intencją wzywającego jest nabycie do 42,42% akcji spółki, tj. posiadanie 100% głosów na walnym zgromadzeniu spółki. Ostateczna liczba akcji nabywanych przez wzywającego będzie zależała od odpowiedzi akcjonariuszy spółki na wezwanie. Po zakończeniu wezwania (niezależnie od jego wyników) zamiarem wzywającego jest wycofanie akcji spółki z obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW” – czytamy w informacji.
Po ogłoszeniu wezwania (niezależnie od jego wyników) Prowly.com zamierza wystąpić z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia i umieszczenia w porządku jego obrad sprawy podjęcia uchwały o wycofaniu akcji spółki z obrotu na rynku regulowanym. Po podjęciu przez walne zgromadzenie, spółka wystąpi do Komisji Nadzoru Finansowego z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na wycofanie akcji z obrotu na rynku regulowanym, podano także.
„Ponadto, po przeprowadzeniu wezwania, w zależności od rezultatów wezwania, wzywający rozważy przeprowadzenie przymusowego wykupu akcji należących do akcjonariuszy mniejszościowych spółki posiadających łącznie mniej niż 5% ogólnej liczby głosów w spółce, zgodnie z przepisami prawa polskiego” – czytamy dalej.
Pod koniec kwietnia spółka podała, że Larq Growth Fund 1 FIZ, UNFOLD.VC ASI, Michał Sadowski oraz Piotr Wierzejewski – jako sprzedający zawarli z Prowly.com jako kupującym oraz z SEMrush Holdings Inc. jako poręczycielem umowę sprzedaży wszystkich akcji Brand24, posiadanych przez sprzedających (1 281 999 akcji, ok. 57,58% kapitału zakładowego), za 43,04 mln zł plus earn-out. Zawarcie umowy zamknęło proces przeglądu opcji strategicznych spółki.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews