Przychody Grupy Muszkieterów wzrosły o 7,4% r/r do 10,3 mld zł w 2023 r. w ramach zrzeszonych sieci Intermarche i Bricomarche bez uwzględnienia stacji paliw, podała spółka. Grupa ogłosiła też plany otwarć nowych supermarketów obu sieci w 2024 r.: 25 otwarć Bricomarche – z czego kilkanaście w I poł. br. – oraz 10 otwarć Intermarche.
„Rok 2023 przeniósł kolejny, istotny wzrost naszych obrotów. Przekroczenie progu 10 mld zł jest ważnym i symbolicznym momentem, ale tylko etapem na drodze dalszego budowania masy krytycznej dla sieci Intermarche i Bricomarche, a tym samym całej Grupy w Polsce. Wchodzimy w 2024 rok, w którym towarzyszyć nam będzie ogromna determinacja, aby zrealizować kolejne etapy naszego planu rozwoju” – powiedział prezes Grupy Muszkieterów Sławomir Czarnecki, cytowany w komunikacie.
Sieć Bricomarche osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 3,1% na kurczącym się rynku, realizując obrót na poziomie 3,8 mld zł, a dzięki temu zwiększyła udział w rynku DIY o 0,86% r/r. Liczba sklepów wzrosła o kolejne 8 supermarketów, w różnych regionach Polski. Bricomarché zapowiada 25 nowych otwarć w 2024 r., z czego kilkanaście placówek ma być uruchomionych już w pierwszym półroczu. Marka weszła także w kolejną fazę transformacji informatycznej kontynuując wdrażanie programu SAP dla centrali zakupowej oraz sklepów, podano.
„Dla Bricomarché miniony rok nie był łatwy z uwagi na makroekonomiczne i geopolityczne okoliczności. Konflikt za wschodnią granicą stale wpływał i wpływa na otoczenie, łańcuchy dostaw i dostępność materiałów. Z kolei wcześniej mieliśmy do czynienia z eksplozją zapotrzebowania na materiały budowlane i wyposażenia wnętrz, co było spowodowane pandemią. W trakcie jej trwania wielu właścicieli mieszkań decydowało się na remonty czy ich odnowienie. To wszystko spowodowało, że 2023 r. powitaliśmy całkiem niezłą kondycją naszych gospodarstw domowych, wysokimi stopami procentowymi, galopującą inflacją, a przez to spadającą siłą nabywczą. W efekcie przełożyło się to na malejącą liczbę udzielanych kredytów i mieszkań oddawanych do użytku, co oczywiście dotknęło branżę dom i ogród. Mimo trudnej sytuacji, sieć Bricomarche poradziła sobie całkiem dobrze na tle rynku. Odnotujemy wzrost przychodów, co jest szczególnie istotne, gdyż dochodzą do nas informacje, że wielu graczy rynkowych zakończy rok z regresją sprzedaży. Ten wzrost obrotów możemy uznać za sukces” – skomentował prezes Bricomarche w Polsce Jacek Paszke.
Sieć Intermarche, bez stacji paliw, zrealizowała wzrost sprzedaży na poziomie 11,5% na stałej powierzchni (LfL), a łączny obrót zrealizowany przez Intermarche wraz z stacjami paliw wyniósł 6,5 mld zł w 2023 r. Rok 2024 ma przynieść 10 otwarć nowych placówek, z czego pierwsze zostanie zrealizowane w Zielonej Górze 7 marca br. Sieć będzie kontynuować wdrażanie konceptu Power w kolejnych punktach sprzedaży, podano także w informacji.
„Marka świetnie poradziła sobie w zaistniałej sytuacji. Odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży i dobrą rentowność centrali zakupowej oraz sklepów Intermarché. Nasz niezależny model współpracy sprawdził się w trudnych warunkach. Wiele działań, których celem było podnoszenie poziomu sprzedaży wypłynęło z inicjatywy właścicieli sklepów. Z kolei centrala zakupowa dążyła do tego, aby zapewnić przedsiębiorcom i ich klientom odpowiednią ofertę oraz wysoką jakość produktów. Z powodzeniem wprowadziliśmy programy lojalnościowe i akcje promocyjne” – wskazał prezes Dyrekcji Handlowej Intermarche w Polsce Maciej Ćwikliński.
W ramach trwającej transformacji technologicznej, we wszystkich supermarketach i na stacjach paliw na terenie całej Polski sieć wdrożyła nowy system kasowy, pozwalający na skuteczniejsze identyfikowanie indywidualnych potrzeb konsumentów. Trwa również stopniowe wdrażanie systemów kas samoobsługowych w sklepach Intermarche, które są dostępne już w 50% placówek w Polsce. Sieć zainicjowała także działania oszczędnościowe, wśród których kluczową jest montaż instalacji fotowoltaicznych w sklepach, podano również w komunikacie.
Ponadto, Intermarche kontynuuje rebranding przysklepowych stacji paliw – odnowione stacje nawiązują wizerunkiem do kolorystyki sieci. W celu przeprowadzenia skutecznej transformacji wizualnej, Intermarche wciąż oferuje atrakcyjne dofinansowania dla przedsiębiorców zainteresowanych przeprowadzeniem zmiany wizerunku własnej stacji paliw, podano także.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarche oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarche.
Źródło: ISBnews