Ponad 70 proc. wzrostu, blisko 50 mln zł przychodów oraz rozszerzenie oferty m.in. o pompy ciepła i magazyny energii przyniósł SolarSpot trzeci rok działalności. Na początku 2022 roku SolarSpot przekształcił się w Spółkę Akcyjną, konsekwentnie realizując swoją strategię biznesową, ukierunkowaną na rozwój działalności w kierunku biznesu i pozyskania finansowania, w tym debiut na giełdzie, jako jedną z rozważanych opcji.
Zgodnie z zapowiedziami w trzecim roku swojej działalności SolarSpot rozwijał obsługę klientów biznesowych, pozyskując nowe firmy do swojego portfolio, np. ogólnopolską sieć szkół dla dorosłych Cosinus i potentat branży drzewnej – firma Poltarex. Portfel zamówień publicznych spółki w 2021 roku to już ponad 10 mln zł. SolarSpot wygrał i zrealizował przetargi m.in. na inwestycje w powiecie włocławskim (14 budynków użyteczności publicznej, w tym budynek powiatu włocławskiego), inwestycje na budynku Instytutu Pamięci Narodowej w Poznaniu, czy w wymagających warunkach technicznych na skarpie nasypu kolejowego w PKM w Gdańsku, a także projekty tzw. parasolowe w Brześciu Kujawskim czy Ciechocinku. Rozwój jej segmentu Agro wsparła współpraca partnerska z dostawcą rozwiązania 365FarmNet, oprogramowania do zarządzania gospodarstwem rolnym.
– O wiele chętniej i szybciej niż jeszcze rok temu o tej porze biznes podejmuje decyzje o kompleksowych inwestycjach w rozwiązania OZE ze względu na niespotykane podwyżki cen energii elektrycznej oraz gazu. Naszemu rozwojowi sprzyjają zmiany prawne z jesieni ubiegłego roku, które umożliwiają m.in. szybszą realizację inwestycji do 1MW. W 2022 r. planujemy dalszy rozwój współpracy partnerskiej oraz naszej oferty. Z optymizmem oczekujemy też nowelizacji ustawy o OZE w zakresie projektów parasolowych prowadzonych przez samorządy – mówi Przemysław Błaszczyk, prezes SolarSpot.
Chociaż jeszcze przed rokiem SolarSport stawiał głównie na fotowoltaikę, jednak w 2021 roku firma rozwinęła wachlarz produktów w celu kompleksowego wsparcia transformacji energetycznej klientów indywidualnych i biznesowych – poprzez pompy ciepła czy ładowarki elektryczne i oświetlenie w systemie offgrid. Oferuje także szeroki system wsparcia w zakresie dotacji, co sprawdza się np. przy Programie Czyste Powietrze.
– Mimo ukierunkowania rozwoju naszej organizacji w stronę biznesu nie rezygnujemy z obsługi segmentu klientów indywidualnych. Uważam, że jesteśmy przygotowani do zmian w rozliczeniach prosumentów, które będą wchodziły w życie w kwietniu, gdyż w obliczu gigantycznego wzrostu cen energii elektrycznej zwrot z inwestycji w odnawialne źródła energii znacząco się skraca w każdym rozważanym wariancie. Jesteśmy jednak przekonani, że po 1 kwietnia inwestor w OZE będzie bardziej świadomy w zakresie możliwości OZE oraz swoich własnych potrzeb, dlatego rozwijamy projekt naszej Akademii SolarSpot, aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom klientów – mówi Robert Marczak, wiceprezes SolarSpot.
Jesienią ubiegłego roku SolarSpot informował o planach pozyskania finansowania na swój dalszy rozwój, w tym o debiucie na giełdzie w 2022 roku. W styczniu firma przekształciła się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną i podwyższyła kapitał zakładowy do wysokości: 1.326.020,40 zł.
– Debiut na giełdzie, jako narzędzie do pozyskania finansowania, odsuwa się w czasie ze względu na zaawansowane rozmowy z inwestorem finansowym o wsparciu naszej działalności. Ale z całą pewnością nie jest to nasze ostatnie słowo w tym temacie – mówi Przemysław Błaszczyk, prezes SolarSpot.
Źródło: Spółka