Sonel obserwuje pewne spowolnienie sprzedaży w IV kwartale 2024 roku, co może wpłynąć na poziom marży brutto na sprzedaży, poinformował członek zarządu ds. finansowych Tomasz Hodij. Spółka ocenia, że będzie blisko celu strategii dotyczącego osiągnięcia 250 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2024 roku.
„Kluczowy dla marży jest poziom sprzedaży w IV kwartale. jeśli będzie on zgodny z oczekiwaniami, to marża brutto na sprzedaży może być porównywalna do poprzednich kwartałów, ale obserwujemy pewne spowolnienie sprzedaży, co widać w realizacji budżetów wewnętrznych dużych firm, mniej jest też zapytań z Europy Zachodniej, Europy Środkowej i Skandynawii” – powiedział Hodij podczas telekonferencji.
Jak dodał prezes Tomasz Wiśniewski, w ostatnim kwartale roku rentowność jest nieznacznie niższa także ze względu na relatywnie większy udział w przychodach mniej rentownych od mierników liczników. Nadal jednak oscyluje ona wokół 25%.
W III kwartale br. marża brutto na sprzedaży wyniosła 24%, wobec 23% kwartał wcześniej i 21% rok wcześniej.
Jeśli chodzi o realizację celu założonego w strategii na lata 2022-2024, przewidującego 250 mln zł przychodów w tym roku, prezes stwierdził, że panuje obecnie „gorący okres”.
„Wiele zależy od wyników sprzedaży w grudniu i tego ile uda się zrealizować w pierwszej części miesiąca. Nie możemy zadeklarować, że osiągniemy 250 mln zł przychodów, ale na pewno jesteśmy blisko tych założeń” – dodał Wiśniewski.
Po 9 miesiącach roku przychody Grupy Sonel wyniosły 158,06 mln zł, o 4,3% więcej r/r.
Strategia zakładała także wskaźnik ROE na poziomie 17% w 2024 r., a w III kwartale wyniósł on 16,6%.
„Może uda się zbliżyć do celu strategii na koniec roku” – podsumował prezes.
Sonel to producent przyrządów pomiarowych dla elektroenergetyki i telekomunikacji. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r. Miała 214,5 mln zł przychodów w 2023 r.
Źródło: ISBnews