Outlety Factory w Polsce odnotowały 11-procentowy wzrost wartości sprzedaży w II kwartale 2022 roku w porównaniu do tego samego okresu roku 2019, podał Neinver.
„Zaufanie do konceptu outletowego, również w tym trudnym gospodarczo czasie dla wielu klientów, potwierdzają liczby i nasze bezpośrednie obserwacje. Drugi kwartał tego roku okazał się być bardzo dobrym okresem sprzedażowym, porównując do mocnego roku 2019. Do poziomu sprzed pandemii powraca stopniowo również liczba odwiedzających, jednak nastawienie klientów do zakupów zmieniło się. Odwiedzają centra Factory często pojedynczo, ale stawiają na kompleksowe, przemyślane zakupy dla całej rodziny” – powiedziała asset management director Magdalena Chachulska, cytowana w komunikacie.
Analiza paragonów w poszczególnych salonach outletowych pokazuje, że klienci kupują większą ilość rzeczy podczas jednorazowych zakupów i decydują się na wydatki wyższych kwot.
„Średni paragon w outletach Factory wzrósł o 30%, co odzwierciedla wzrost ilości sztuk na paragonach, a także cen jednostkowych. Wyższa jest również konwersja. O 14% zwiększyła się liczba osób, które wchodząc do salonów outletowych, wychodzą z nich z zakupami” – czytamy dalej.
Poziom najmu w outletach Factory wynosi obecnie 96%. Niezmiennie znaczący wzrost odnotowuje branża sportowa, a także akcesoria – zarówno biżuteria, jak i torby podróżne oraz moda męska i formalna, podano także.
Neinver to hiszpańska firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. To operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. W Polsce zarządza siecią pięciu outletów Factory: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.
Źródło: ISBnews