Vercom przygotowuje się do rozpoczęcia pierwszej oferty publicznej, a debiut spółki na rynku głównym GPW będzie wiązał się z publiczną subskrypcją nowo emitowanych akcji oraz sprzedażą istniejących akcji, podała spółka. Jej główny akcjonariusz – R22 nie zamierza uczestniczyć w ofercie i zachowa swój pakiet akcji.
„Skala naszej działalności rośnie bardzo szybko. Uważamy, że jesteśmy gotowi stać się samodzielną spółką na giełdzie. Liczymy na uwolnienie wartości Vercom, zarówno po stronie naszej Grupy, jak i głównego akcjonariusza R22 S.A. Wejście na giełdę będzie wiązało się m.in. z nową emisją, dzięki której będziemy mogli jeszcze szybciej skalować nasz biznes i wzmocnić pozycję Grupy Vercom” – powiedział prezes Vercom Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.
„Debiut Vercom związany będzie z emisją nowych akcji oraz częściową sprzedażą akcji przez obecnych akcjonariuszy. Większościowy akcjonariusz – R22 S.A. nie zamierza uczestniczyć w ofercie i zachowa swój pakiet akcji” – czytamy dalej.
Prospekt emisyjny Vercom został złożony w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w grudniu 2020 r. W połowie marca br. Szyszko podtrzymał intencję debiutu spółki na GPW w I półroczu 2021 r.
Vercom podał dziś, że Pekao Investment Banking pełni rolę globalnego koordynatora oraz współprowadzącego księgę popytu, mBank – rolę współkoordynatora oraz współprowadzącego księgę popytu. Biuro Maklerskie Pekao pełni rolę współprowadzącego księgę popytu, zaś Haitong Bank Oddział w Polsce pełni rolę współmenedżera.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS), które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Rozwiązania grupy pomagają klientom i partnerom przezwyciężyć złożoność komunikacji, automatyzować oraz zwiększać jej skalę, zachowując przy tym wysoką dostarczalność i efektywność. Do klientów Grupy Vercom należą podmioty z różnych sektorów gospodarki, przy czym przeważają firmy e-commerce oraz oferujące usługi wspierające ekosystem e-commerce m.in. logistyka, płatności elektroniczne, digital marketing, podano w materiale.
„Działamy w segmencie B2B, jednak na co dzień praktycznie każdy może dostrzec efekty naszej pracy m.in. podczas zakupów w Internecie, autoryzacji płatności czy też zamawiania taxi lub jedzenia. Działamy na szeroką skalę, nasza oferta jest kompleksowa a technologia wszechobecna i występuje w praktycznie każdej branży, gdzie komunikacja pomiędzy firmą, a klientem jest kluczowa. Jesteśmy fundamentem cyfrowego świata. Korzystamy z dynamicznego rozwoju e-commerce oraz cyfrowej transformacji w praktycznie wszystkich sektorach gospodarki. Dzięki temu mamy nieograniczoną przestrzeń do skalowania naszych rozwiązań opartych na modelu CPaaS” – wskazał prezes.
Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) spółki za lata 2018-2020 wyniósł 33% dla przychodów, 57% dla EBITDA operacyjnej oraz 78% dla zysku netto. W ujęciu proforma, tj. z uwzględnieniem akwizycji czeskiej Grupy ProfiSMS, w 2020 roku przychody wyniosły 144 mln zł, a EBITDA operacyjna 31 mln zł.
Strategia rozwoju Vercom przewiduje przynajmniej podwojenie wartości znormalizowanego wyniku EBITDA operacyjnej w roku 2023 w stosunku do 2020 roku, przy jednoczesnym utrzymaniu historycznego poziomu rentowności.
Vercom S.A. to spółka technologiczna, dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform as a Service). Obejmują one usługi wykorzystujące cyfrowe kanały komunikacji takie jak: sms, email, push oraz komunikatory (OTT). Wśród klientów spółki są zarówno tysiące małych i średnich firm, jak i liderzy nowoczesnych sektorów gospodarki (e-commerce oraz usługi wspierające ekosystem e-commerce m.in. logistyka, płatności elektroniczne czy digital marketing). Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty jak Allegro, OLX.pl, eobuwie.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie.
Źródło: ISBnews