Wrocławska spółka technologiczna Woodpecker.co w najbliższych tygodniach chce przeprowadzić publiczną ofertę akcji do 2,5 mln euro, a na przełomie II i III kwartału zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), podała spółka.
Produkt spółki – inteligentny asystent sprzedaży – ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową.
„Stworzyliśmy innowacyjne narzędzie o globalnym zasięgu. Prawie połowa naszych klientów pochodzi z USA. Dynamicznie zwiększamy skalę działalności i już jesteśmy spółką rentowną. Planowana oferta publiczna i debiut na giełdzie to ważny krok w naszej historii i kolejny etap rozwoju. Liczymy, że przełoży się to na wzrost rozpoznawalności i transparentności, a w konsekwencji na dalszy dynamiczny wzrost biznesu” – powiedział prezes Woodpecker.co Mateusz Tarczyński, cytowany w komunikacie.
Oprogramowanie Woodpecker.co wspiera procesy komunikacji towarzyszącej m.in. aktywnej sprzedaży, pozyskiwaniu partnerów biznesowych, podtrzymywaniu relacji czy rekrutacji kandydatów. Inteligentne algorytmy wykrywają odpowiedzi i oceniają, czy dana osoba jest zainteresowana ofertą, a w efekcie czy należy przerwać, czy kontynuować komunikację. Twórcy aplikacji szacują, że pozwala zaoszczędzić około 20 godzin pracy tygodniowo.
„Pomagamy firmom w budowaniu relacji biznesowych. Dostarczamy dedykowane oprogramowanie w modelu SaaS, które automatyzuje proces komunikacji w oparciu o zaawansowane algorytmy, zwiększające jej efektywność. Można to porównać do pracy osobistego asystenta dla profesjonalistów z obszaru sprzedaży, marketingu, HR i PR, przy czym jest znacznie tańsze i skuteczniejsze” – dodał Tarczyński.
Woodpecker.co rozpoczął swoją działalność w 2015 r. i w tym samym roku przyciągnął jako inwestora fundusz Tar Heel Capital Pathfinder. Od tego czasu spółka dynamicznie rośnie, skokowo zwiększając skalę swojej działalności: w 2017 r. osiągnęła próg rentowności, a w 2020 r. zanotowała 10 mln zł przychodu i 0,9 mln zł zysku netto. W kwietniu 2021 r. odnotowała 3,7 mln USD ARR (rocznie powtarzany przychód z abonamentu) oraz 310 tys. USD MRR (miesięcznie powtarzany przychód z abonamentu), podkreślono.
Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność pracy poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. Woodpecker.co pracuje z ponad 3 tys. klientów z 70 krajów, z których prawie połowa to firmy z USA.
Źródło: ISBnews