Woodpecker.co odnotował 0,32 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2024 r. wobec 0,34 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,28 mln zł wobec 0,38 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,22 mln zł wobec 1,02 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,29 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 6,44 mln zł rok wcześniej.
„W trzecim kwartale 2024 roku spółka doświadczyła słabszej koniunktury, która wynikała z ogólnego spowolnienia gospodarczego oraz niższego popytu w okresie wakacyjnym w porównaniu do poprzednich lat. Zauważalne było to w przychodach ze sprzedaży za ten okres. Osiągnęły one poziom 5,29 mln zł, co stanowiło spadek o 9,8% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Jednocześnie, dzięki obniżeniu kosztów operacyjnych o 13% względem poprzedniego kwartału, spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 323 tys. zł. Przychody MRR liczone w dolarach w okresie lipiec-wrzesień wyniosły 1 308 tys. USD” – czytamy w komunikacie.
Koszty działalności operacyjnej w trzecim kwartale 2024 były niższe o ponad 17% r/r. Największy nominalny spadek dotyczył usług obcych oraz kosztów świadczeń pracowniczych, co spowodowane było optymalizacją zatrudnienia przeprowadzoną w I półr. 2024 roku, a pełne efekty tej optymalizacji są widoczne w wynikach III kw., podkreślono.
„Patrząc na ostatni kwartał, w którym znacząco wzbogaciliśmy naszą aplikację o nowe, ważne funkcjonalności dla naszych klientów, wydaje się, że decyzja o przeprowadzeniu optymalizacji nie tylko utrzymała efektywność na tym samym poziomie, ale nawet ją poprawiła” – powiedziała prezes Małgorzata Sikora, cytowana w komunikacie.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Woodpecker.co w coraz większym stopniu skupia swoją uwagę na klientach europejskich. Szczególny nacisk w ostatnim kwartale, był kładziony na rynek polski, wskazano. Spółka w ostatnim czasie zawierała również partnerstwa technologiczne z europejskimi podmiotami m.in. Algops czy Coldlytics, mające na celu zwiększenie rozpoznawalności Woodpeckera w Europie.
„Korzystając z naszej naturalnej przewagi, jaką jest fizyczna obecność w Europie, zamierzamy maksymalnie wykorzystać lokalne uwarunkowania – od korzystnych przepisów prawnych po dogodną strefę czasową” – dodała prezes.
Spółka zaznaczyła też, że w III kw. 2024 roku aplikacja Woodpecker została wzbogacona o szereg inicjatyw, które miały na celu usprawnienie pracy jej użytkowników. Wprowadzono między innymi Adaptive Sending, czyli innowacyjny mechanizm kontrolujący wysyłkę wiadomości w celu uniknięcia przekroczenia limitów dostawców i zablokowania skrzynki mailowej. Dodano możliwość hurtowego dodawania skrzynek mailowych, która pozwala na masowe importowanie adresów e-mail z plików tekstowych, co znacznie przyspiesza organizację kampanii. Ponadto, rozpoczęto integrację z Mailreef, dostawcą domen i skrzynek mailowych, wspierając użytkowników w pozyskiwaniu alternatywnych środków do prowadzenia skutecznych kampanii mailowych.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 0,52 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 1,9 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 17,11 mln zł w porównaniu z 20,03 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3,35 mln zł wobec 4,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Woodpecker.co to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. W kwietniu 2024 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.
Źródło: ISBnews