Chęć utworzenia punktu szczepień na terenie swojego zakładu deklaruje 20% firm średniej wielkości, w dużych przedsiębiorstwach taki plan zgłasza 16% respondentów, a w małych 13%, wynika z raportu Personnel Service „Barometr Polskiego Rynku Pracy”. Zdaniem ekspertów, gotowość firm do uczestniczenia w narodowym programie szczepień przyczyni się do przyspieszenia tempa jego realizacji i zwiększy efektywność wykorzystania szczepionek.
„Nie ma przepisu w prawie pracy mówiącego o tym, że pracownik jest zobowiązany do zaszczepienia się. Pracodawca może jednak zachęcać i informować, a nawet umożliwić szczepienia w miejscu pracy. I wiele wskazuje na to, że tak się właśnie stanie. Ostatnie doniesienia związane z umożliwieniem przeprowadzenia szczepień na terenie zakładów pracy wzbudziły wielkie zainteresowanie. Firmy są gotowe na to, żeby umożliwić pracownikom szczepienia, bo to podnosi bezpieczeństwo wszystkich zatrudnionych i jest warunkiem powrotu do normalności. Pozytywnym sygnałem jest to, że nie tylko największe, ale również mniejsze firmy, są gotowe szczepić pracowników” – powiedział prezes Personnel Service Krzysztof Inglot, cytowany w komunikacie.
Z najnowszych danych „Barometru Polskiego Rynku Pracy” wynika, że 14% spośród wszystkich firm planuje tworzenie punktów szczepień na terenie swoich zakładów pracy. Największe zainteresowanie wyrażają średnie przedsiębiorstwa (20%), następnie te zatrudniające powyżej 250 pracowników (16%), a na końcu małe (13%).
„Bez względu na wielkość firmy większość pracodawców chce podnosić świadomość pracowników dotyczącą szczepień na COVID-19 – 14% przedsiębiorców od szczepień pracowników uzależnia powrót do biura, 27% planuje akcje informacyjne z rekomendacją szczepień, a 16% chce rekomendować szczepienia, ale nie planuje na razie żadnych akcji informacyjnych. Co trzeci pracodawca jest natomiast zdania, że szczepienia to indywidualna decyzja każdego pracownika i nie zamierza w nią ingerować” – wskazano również w materiale.
Największą motywację do rekomendowania szczepień mają firmy z sektora handlu. 38% z nich będzie wdrażać akcje informacyjne. W przemyśle 31% firm od szczepień pracowników uzależnia pełny powrót do biura.
Źródło: ISBnews