Bank Pocztowy rozpocznie przyjmować wnioski od firm MŚP subwencji w ramach tarczy finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) od 29 kwietnia, podał bank.
„W ekspresowym tempie zmodyfikowaliśmy naszą bankowość elektroniczną tak, by nasi klienci mogli korzystać z subwencji w ramach tarczy PFR. Jestem przekonany, że będzie to wydajna pomoc, która pozwoli zachować miejsca pracy oraz kontynuować działalność operacyjną wielu małym i średnim firmom. Szybka realizacja takiego programu i de facto wypłata środków jest możliwa dzięki efektywnym programom uruchamianym systematycznie przez polski rząd, a także wysokiemu poziomowi informatyzacji wielu instytucji w Polsce, w tym sektora bankowego” – powiedział prezes Banku Pocztowego Robert Kuraszkiewicz, cytowany w komunikacie.
Wnioski o finansowanie poprzez bankowość elektroniczną Banku Pocztowego w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji będą mogli złożyć przedstawiciele firm, którzy są klientami Banku Pocztowego, podano także.
„Całość procesu, w tym otrzymanie decyzji i podpisanie umowy z PFR oraz wniosek reklamacyjny odbywa się online w systemie transakcyjnym banku. Firmy, które złożą wniosek lub otrzymają subwencję w ramach tarczy finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy za rozpatrzenie wniosku” – czytamy dalej.
Zapowiedziana przez PFR na początku kwietnia br. tarcza finansowa zostanie skierowana do ponad 670 tys. polskich przedsiębiorstw. PFR będzie emitował obligacje gwarantowane przez Skarb Państwa na finansowanie tarczy finansowej – opiewającej na ok. 100 mld zł – rządu, natomiast Narodowy Bank Polski (NBP) będzie mógł skupować te papiery od banków komercyjnych.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews