Grupa Oknoplast odnotowała 872 mln zł przychodów w I półroczu 2022 r., podała spółka. Grupa planuje zakończyć rok 2022 wartością sprzedaży na poziomie 1,6 mld zł.
„Pierwsze półrocze 2022 to czas zwiększonych obrotów w Grupie Oknoplast. Biorąc po uwagę systematyczny wzrost przychodów, grupa planuje zakończyć rok 2022 wartością sprzedaży na poziomie 1,6 mld. Sprzedaż produktów grupy przekroczyła zakładany plan, na koniec pierwszego półrocza 2022 osiągając 872 mln zł przychodu. Produkty grupy są dostępne w Polsce i 19 krajach europejskich, zaś większość sprzedaży realizowana na rynkach obcych – transakcje na rynkach zagranicznych stanowią blisko 80% udziału w całości przychodów firmy. Wyniki finansowe wskazują, że popyt na produkty Grupy Oknoplast wciąż rośnie, dlatego firma planuje systematycznie zwiększać swój udział na rynkach Europy” – czytamy w komunikacie.
Dobre wyniki sprzedaży pozwalają Grupie Oknoplast utrzymać kurs inwestowania, zarówno w infrastrukturę, jak i w rozwój. Firma systematycznie przeznacza 5% obrotu na prace działu Research and Development, podkreślono.
„Innowacje to dla nas podstawa. Jako jedna z nielicznych firm w branży przekazujemy stale 5% na badania i rozwój produktów. Śledzimy trendy i podążamy za potrzebami naszych klientów, systematycznie rozbudowując i udoskonalając ofertę. Osiągane wyniki finansowe udowadniają, że jest to właściwa strategia” – powiedział prezes Grupy Oknoplast Mikołaj Placek, cytowany w materiale.
Inwestycje Grupy Oknoplast obejmują także rozwój sieci sprzedaży na rynkach polskich i zachodnioeuropejskich, na których firma od wielu lat buduje silny wizerunek marki. Inwestowanie w potencjał produkcyjny i produkty, konsekwentna strategia rozwoju firmy i ekspansji na rynkach zagranicznych oraz intensywne działania marketingowe umacniają pozycję grupy jako jednego z wiodących producentów stolarki okienno-drzwiowej w Europie. Grupa Oknoplast produkuje 1,3 mln okien rocznie, podsumowano.
Grupa Oknoplast to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Prowadzi działalność w 19 krajach: Austrii, Czechach, Finlandii, Francji (trzecia pozycja na rynku), Niemczech (pierwsza piątka na rynku), Norwegii, Nowej Zelandii, Polsce, Portugalii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech, Węgrzech, Hiszpanii, Belgii, Irlandii Południowej i USA. W czerwcu 2013 roku ogłoszono utworzenie Grupy Oknoplast, w skład której dziś wchodzi pięć marek: Oknoplast, WnD, Aluhaus i Hermet10 (Ampuero), SKYVI.
Źródło: ISBnews