Liczba rejestracji używanych samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony sprowadzonych do Polski w lipcu br. wyniosła 82 474 sztuki, czyli o 6,6% mniej niż rok wcześniej, poinformował IBRM Samar.
„Łącznie od początku roku liczba rejestracji importowanych aut wyniosła 556 856 sztuk i jest o 19,7% większa niż w analogicznym okresie 2020 roku. Według najnowszych prognoz na koniec roku import będzie oscylował w granicach 930-950 tys. sztuk” – czytamy w komunikacie.
Średni wiek sprowadzonych w bieżącym roku samochodów osiągnął już 12 lat i dwa miesiące, a w samym lipcu – o 2 miesiące mniej. W przypadku importowanych aut z silnikami benzynowymi średni wiek wynosi 13 lat i 4 miesiące. Roczniki 2009, 2008, 2007 i 2006 stanowią 1/3 rejestracji takich jednostek.
„W danych dotyczących importu widać systematycznie słabnące zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi. Samochody z napędem Diesla w czerwcowym imporcie aut osobowych stanowią 42,4%. Trend 12-miesięczny zmniejszył się do poziomu 42,3%, najniższego od 3 lat. Średni wiek sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi to już blisko 11 lat” – czytamy dalej.
Ranking Top10 krajów, z których w bieżącym roku najczęściej importowane są samochody do Polski, przedstawia się następująco:
- Niemcy – 325 726 szt. (+24,6%)
- Francja – 58 400 szt. (+23,7%)
- Belgia – 36 910 szt. (+14,5%)
- Holandia – 24 291 szt. (+21,3%)
- Stany Zjednoczone – 19 811 szt. (-0,1%)
- Włochy – 18 860 szt. (+18,3%)
- Szwajcaria – 14 553 szt. (+15,3%)
- Austria – 13 903 szt. (+23,3%)
- Dania – 11 327 szt. (-3,4%)
- Szwecja – 10 255 szt. (-1%)
Natomiast ranking najczęściej sprowadzanych marek jest taki:
- Volkswagen – 57 646 szt.
- Opel – 56 585 szt.
- Ford – 51 764 szt.
- Audi – 44 136 szt.
- Renault – 36 565 szt.
- BMW – 31 780 szt.
- Peugeot – 29 315 szt.
- Citroen – 25 920 szt.
- Mercedes – 25 170 szt.
- Fiat – 18 910 szt.
Źródło: ISBnews