Senat poparł bez poprawek nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych, zakładającą przesunięciem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego na 5 lipca 2022 r dla administracji rządowej, administracji centralnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i Narodowego Funduszu Zdrowia.
Nowelę poparło 50 posłów, 4 było przeciwnych, a 42 wstrzymało się od głosu.
Nowelizacja zakłada zmianę wejścia w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych z 1 lipca 2021 roku na 5 października 2021 r. (przesuniecie terminu o 3 miesiące), zmianę terminu powstania obowiązku e-doręczeń dla administracji rządowej z 1 października 2021 r. na 5 lipca 2022 roku (przesunięcie terminu o 9 miesięcy), a także dla administracji centralnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i Narodowego Funduszu Zdrowia z 1 stycznia 2022 roku na 5 lipca 2022 r. (przesunięcie terminu o 6 miesięcy).
Jak wskazano w uzasadnieniu aby usługa e-doręczenia mogła sprawnie funkcjonować niezbędne jest przeprowadzenie odpowiednich testów i e-szkoleń urzędników, co w ostatnich miesiącach było utrudnione ze względu na pandemię. Przesunięcie terminu wejścia w życie ustawy ma to umożliwić.
Źródło: ISBnews