Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 9,4% w grudniu ub.r. z 11,7% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 11% w ujęciu miesięcznym.
„W grudniu w porównaniu z listopadem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 11%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zmniejszył się z 11,7% w listopadzie 2023 r. do 9,4% w grudniu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 24,5% przed miesiącem do 17,3%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 30,9% do 26,2%), 'meble, rtv, agd’ (z 20,8% do 17,8%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews