ExpertSender, międzynarodowy dostawca technologii w modelu CPaaS do zarządzania komunikacją wielokanałową, złożył do KNF wniosek o zatwierdzenie prospektu w związku z zamiarem przeprowadzenia oferty publicznej akcji i debiutu na GPW.
ExpertSender jest twórcą, właścicielem i dostawcą platformy, która służy do wielokanałowej komunikacji elektronicznej (CPaaS). Z platformy korzystają firmy z dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce, tradycyjne sklepy oraz agencje digital marketingowe do prowadzenia kampanii marketingowych w Internecie. Platforma jest udostępniana na stronach internetowych ExpertSender w formule oprogramowania jako usługi (SaaS) i wykorzystywana w kampaniach marketingowych firm w Internecie.
Platforma umożliwia komunikację elektroniczną za pomocą email, sms, web-push, web pop-up, smart web pop-up i chatbot. Pozwala na segmentację odbiorców, aktywne zarzadzanie bazami i zgodami, rozbudowę baz danych o nowe informacje, stosowanie silników rekomendacyjnych, wielowymiarową analizę i raportowanie danych, a także dowolną konfigurację i dopasowanie ściśle do potrzeb użytkownika. ExpertSender dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na zlecenie ponad 360 klientów.
– ExpertSender działa globalnie. Od początku, czyli od ponad 13 lat, koncentrujemy się na ekspansji zagranicznej, głównie w USA i na rynkach europejskich. Obecnie, poprzez partnerów franczyzowych, jesteśmy obecni także w Rosji, Chinach i Brazylii. Aż 88 proc. naszych przychodów w 2020 r. wygenerowała zagranica. Dynamicznie się rozwijamy sukcesywnie zwiększając sprzedaż i rentowność. Co istotne, nasz biznes, działający w modelu SaaS pozwala na znaczący wzrost przychodów bez istotnego wzrostu kosztów. Zamierzamy dalej intensywnie się rozwijać, także w drodze akwizycji podmiotów posiadających komplementarną lub konkurencyjną do naszej technologię, bądź umożliwiających nam poszerzenie istniejącej bazy klientów na dotychczasowych rynkach lub dostęp do nowych rynków geograficznych – mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.
– Naszymi klientami są duże i średnie przedsiębiorstwa, ale też mniejsze. Działają one głównie na rynku e-commerce, który jest w fazie dynamicznego rozwoju. To jednocześnie sektor z ogromnym potencjałem. Według naszych założeń, w ciągu pięciu lat globalny rynek e-commerce powinien rosnąć równie intensywnie na poziomie CAGR 9-11 proc., a polski rynek e-commerce w tempie jeszcze wyższym. Nasza firma już jest beneficjentem dynamicznego rozwoju e-commerce. Posiadamy wieloletnie doświadczenie, własną infrastrukturę, która pozwala na wysyłanie 300 mln wysoko spersonalizowanych wiadomości email na dobę. Dzięki rozwiązaniom automatycznego marketingu ExpertSender również skutecznie wspiera kampanie marketingowo-reklamowe podmiotów z branży e-commerce – mówi Anna Flis, COO ExpertSender.
Potencjał modelu CPaaS
Jednym z elementów globalnej transformacji cyfrowej jest zastępowanie dotychczasowych tradycyjnych rozwiązań komunikacyjnych takimi, które są oparte na nowoczesnych technologiach. W efekcie na rynku rośnie zapotrzebowanie na usługi z zakresu automatyzacji komunikacji. Dodatkowo w ostatnich latach zwiększa się zainteresowanie oprogramowaniem do komunikacji, w których stosowane są technologie wykorzystujące usługi w modelach CPaaS i SaaS.
Ostatnie przejęcia na rynku CPaaS pokazują, że wraz z dynamicznym rozwojem segmentu e-commerce, wzrasta zainteresowanie spółek z branży CPaaS (dotąd skoncentrowanych na usługach komunikacji poprzez sms i voice) bardziej zaawansowanymi technologicznie i wyżej marżowymi systemami komunikacji, w tym email – niezwykle skutecznym narzędziem do prowadzenia komunikacji marketingowych. Dostawcy rozwiązań CPaaS w naturalny sposób poszerzają oferowane funkcjonalności o ten kanał. ExpertSender generuje dużą część przychodów dzięki masowej wysyłce wiadomości email. Przykładami trendu są ostatnie akwizycje na rynku.
ExpertSender, który z sukcesem prowadzi ekspansję zagraniczną, zamierza w dalszym ciągu umacniać i rozwijać pozycję liczącego się międzynarodowego dostawcy technologii, oferowanej w modelu CPaaS, służącej do zarządzania komunikacją wielokanałową.
Model biznesowy spółki jest skalowalny, a klienci – w dużej mierze powiązani z e-commerce – zdywersyfikowani branżowo. Spółka ma wieloletnie i stabilne relacje z klientami, średnioroczny przychód z klienta (ARPU) sięgnął 86 tys. zł w 2020 r. wobec 85 tys. zł w 2019 r.
Szybki wzrost, wysokie marże i dywidendy
Przychody i zyski ExpertSender systematycznie rosną. W ujęciu geograficznym 38 proc. przychodów generują klienci w Europie (poza Polską), 23 proc. w Ameryce Północnej, 14 proc. w Rosji, 12 proc. w Polsce, 7 proc. w Brazylii, 4 proc. w Chinach. Średnioroczny wzrost przychodów w latach 2018-2020 ExpertSender wyniósł 19,7 proc.
– Dzięki realizacji przyjętej strategii oczekujemy przynajmniej podwojenia organicznej wartości wyniku EBITDA w 2024 r. względem 2021 r., a co za tym idzie zakładamy utrzymanie wysokiego poziomu gotówki generowanej z działalności operacyjnej, którą planujemy dzielić się z akcjonariuszami w formie dywidendy. Intencją zarządu jest rekomendowanie walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy w wysokości co najmniej 50 proc. zysku netto za dany rok obrotowy. Ostateczna decyzja dotycząca rekomendacji dotyczącej podziału zysku za rok obrotowy 2022 będzie uzależniona od aktualnej sytuacji finansowej i płynnościowej oraz realizacji planów inwestycyjnych i akwizycyjnych spółki – dodaje Jakub Szudejko, CFO w ExpertSender.
Po trzech kwartałach 2021 r. spółka wypracowała 14,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 16,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. Marża EBITDA wyniosła po trzech kwartałach 2021 r. 49,5 proc. wobec 46,2 proc. w tym okresie w 2020 r.
W procesie potencjalnego IPO spółka współpracuje z firmą inwestycyjną IPOPEMA Securities, pełniącą rolę globalnego koordynatora oraz z Gessel, Koziorowski Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów. Harmonogram oraz parametry potencjalnej transakcji zostaną przedstawione do publicznej wiadomości w momencie publikacji prospektu.
Źródło: Spółka