Excellence odnotowało 2,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 0,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 4,35 mln zł wobec 0,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 62,78 mln zł w 2021 r. wobec 48,53 mln zł rok wcześniej.
„Rok 2021 był dla Excellence bardzo dobry – mocno zwiększyliśmy sprzedaż, rozszerzyliśmy zasięg geograficzny, podpisaliśmy perspektywiczne umowy zagraniczne, wprowadziliśmy na rynek nowe produkty i realizowaliśmy mocne kampanie marketingowe – m.in. z Team X. Wszystkie te działania przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe i wzmocnienie udziału naszych produktów w poszczególnych segmentach rynku. Zakładamy, że rok 2022 będzie kontynuacją dotychczasowych trendów – przyniesie dalszy wzrost popytu na nasze produkty. Planujemy też kolejne akcje sprzedażowe i wzmocnienie współpracy z sieciami handlowymi” – skomentował prezes Dariusz Polinceusz, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 2,01 mln zł wobec 0,41 mln zł zysku rok wcześniej.
„Zarząd Excellence podjął decyzję o przeniesieniu notowań akcji spółki z NewConnect na rynek regulowany GPW – spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez KNF” – czytamy dalej w komunikacie.
W listopadzie 2021 r. spółka złożyła do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) wniosek o zatwierdzenie prospektu emisyjnego w związku z ubieganiem się o dopuszczenie i wprowadzenie jej akcji do obrotu na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW).
Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest numerem dwa w Polsce.
Źródło: ISBnews