Po 2021 r. poziom realizacji przez Cloud Technologies kluczowych wskaźników efektywności (key performance indicators, KPI), w postaci 55 mln zł skumulowanej EBITDA w latach 2021-2023, wynosi 32%, podała spółka. Dyrektor finansowy Cloud Technologies Piotr Soleniec ocenia, ze cel jest „ambitny, ale realny do osiągnięcia”.
„Rok 2022 będzie dalszym okresem skalowania naszego biznesu i jednocześnie czasem w którym zamierzamy mocno zainwestować w jego długotrwały rozwój w ramach ogłoszonej strategii na lata 2021-2023. Jednym z istotnych jej elementów jest zatwierdzony na styczniowym posiedzeniu NWZ skup do 250 tys. akcji własnych w formie ciągłej za pośrednictwem rynku, celem wdrożenia programu motywacyjnego. Po roku 2021 poziom realizacji KPI warunkującego realizację programu, w postaci 55 mln zł skumulowanej EBITDA w latach 2021-2023, wynosi 32%. Cel jest ambitny, ale realny do osiągnięcia, a skorzysta na nim zarówno spółka, jak i akcjonariusze” – powiedział Soleniec, cytowany w komunikacie.
W listopadzie ub.r. Cloud Technologies ogłosiło strategię na lata 2021-2023, której celem jest osiągnięcie wiodącej pozycji dostawcy na globalnym rynku danych w ciągu najbliższych lat. Grupa planuje szereg inwestycji w kwocie do 50 mln zł, które obejmą międzynarodowe akwizycje (około 10 mln zł), zakup technologii (około 15 mln zł), działalność B+R (około 10 mln zł) i skup akcji własnych (około 15 mln zł) w celu realizacji programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników. Cena nabycia akcji w ramach programu została ustalona na poziomie 25 zł z opcją premii i dyskonta, uzależnioną od stopnia realizacji warunku KPI, którym jest skumulowana EBITDA na poziomie 55 mln zł w latach 2021-2023. Finansowanie inwestycji pochodzić będzie ze środków własnych spółki, bez korzystania z długu lub emisji akcji.
W 2021 r. EBITDA grupy wyniosła 17,5 mln zł, blisko trzykrotnie więcej niż w roku 2020. Zysk netto wzrósł do 8,7 mln zł, czyli o 8,1 mln zł r/r. Przychody osiągnęły poziom 55 mln zł, gdzie za 45% wyniku, o 19 pkt proc. więcej niż przed rokiem, odpowiadał segment o strategicznym znaczeniu dla grupy – Data enrichment, cechujący się najwyższą marżowością i mający największy wpływ na dynamiczny rozwój spółki. W samym IV kwartale Data enrichment wzrósł o 43% r/r i 27% kw/kw, a sprzedaż na poziomie 8,2 mln zł była rekordowa w całej historii grupy, podano w komunikacie.
„W kwietniu ubiegłego roku ogłosiliśmy plany rozwoju obejmujące 2021 rok, gdzie za główny cel postawiliśmy sobie istotny wzrost przychodów w kluczowym segmencie Data enrichment. Obecnie notujemy w nim rekordowy kwartał, przychody wzrosły o 2,5 mln zł (+43% r/r oraz +27% kw/kw) i w ujęciu całego roku segment ten odpowiadał już za blisko połowę wygenerowanej sprzedaży. Osiągnięcie założonych celów to efekt pracy całego zespołu Cloud Technologies i jednocześnie potwierdzenie, że zaktualizowany model biznesowy spółki, który wdrożyliśmy w 2019 roku, jest globalny i skalowalny, a przy tym odznacza się dużo większym bezpieczeństwem i stabilnością. Z optymizmem patrzymy na kolejne kwartały i koncentrujemy się na realizacji kompleksowej strategii na lata 2021-2023” – skomentował prezes Piotr Prajsnar.
Segment Data enrichment cechuje się najwyższą dynamiką wzrostu i najwyższym poziomem marży EBITDA, która wyniosła w całym 2021 roku 67%. Koszty segmentu mają głównie charakter stały, co przy rosnących wynikach sprzedażowych pozwala wykorzystać efekt dźwigni operacyjnej i dynamicznie przekłada się na zysk segmentu oraz grupy Cloud Technologies. W całym roku przychody segmentu wzrosły o 13,3 mln zł (+87% r/r), a EBITDA o 9,3 mln zł (+123% r/r), czego wynikiem jest uzyskanie 25 mln zł przychodów ze sprzedaży i 16,9 mln zł EBITDA z segmentu Data enrichment, podano także.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2012 r.
Źródło: ISBnews