Netto – oprócz ukończonej konwersji sieci Tesco na Netto – chce otworzyć w tym roku 15 nowych placówek, poinformował dyrektor generalny Netto Polska Hugo Mesquita. Spółka rozważa również możliwości przejęcia innych sieci.
„Musimy sprzedać kilka obiektów o których zdecydowaliśmy, że nie będą konwertowane na sklepy Netto. Oprócz przejęcia Tesco mamy plany ekspansji i w tym roku planujemy otworzyć 15 nowych placówek Netto i przeprowadzić remonty zaplanowanych w tym roku. Skończyliśmy konwersję Tesco i teraz jest już jasne, że chcemy przeprowadzić kilkadziesiąt remontów w tym roku, by zmienić sklepy na layout 3.0” – powiedział Mesquita podczas konferencji prasowej.
Podkreślił, że Grupa Salling (do której należy Netto) chce skupić się długookresowo na rynku polskim i rozważa rozwój również poprzez przejęcia.
„Skończyliśmy obecnie konwersję Tesco i patrzymy oczywiście na rynek i jeśli będą firmy, które uważamy za atrakcyjne i mają odpowiadające nam warunki Naszą ambicją jest być w Polsce długookresowo, to była decyzja Salling – chcemy skupić się na rynku polskim i chcemy mieć naprawdę więcej sklepów. Nie tylko przez naszą ekspansję, ale oczywiście, jeśli widzimy na rynku atrakcyjną sieć i firmy chętne do rozmów, my również jesteśmy chętni i rozważamy też przejmowanie innych sieci” – powiedział dyrektor generalny sieci.
Chief Investment Officer Netto Polska Jerzy Tymofiejew poinformował, że konwersja sieci Tesco w Netto w ostatecznym rozrachunku nie przekroczy 800 mln zł. Dotychczas nakłady na konwersję wyniosły 750 mln zł.
„Pomimo perturbacji kosztowych, których wszyscy doświadczyliśmy w zeszłym roku. Udało nam się do tej pory zamknąć konwersję tych ponad prawie 250 sklepów w kwocie ok. 750 mln zł, czyli tak naprawdę skończyliśmy z zapasem planowaną konwersję. Czeka nas jeszcze kilka sklepów do otwarcia w przyszłym roku w nowych projektach, które będą prowadzić już deweloperzy i na pewno nie przekroczymy 800 mln zł całościowo za całą konwersję” – powiedział Tymofiejew.
„Udało nam się skonwertować dokładnie 242 sklepy do zeszłego tygodnia. Natomiast pozostałe sklepy podzieliłbym na kilka grup. Ponad 20 sklepów to były sklepy, którymi zarządzaliśmy z ramienia Tesco, największymi sklepami, które po pewnym czasie były oddawane wynajmującym lub właścicielom danych lokalizacji – tj. ponad 20 sklepów. Następna grupa to są sklepy – też ponad 20, które jako Salling Group wystawiliśmy na sprzedaż” – podsumował Tymofiejew.
Sieć Netto jest obecna obecna jest w Danii i Niemczech, a w Polsce działa od ponad 25 lat. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych.
Salling Group otrzymał od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zgodę na przejęcie Tesco Polska w marcu zeszłego roku.
Źródło: ISBnews