Tarczyński odnotował 95,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 91,31 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 133,13 mln zł wobec 127,61 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 171,58 mln zł wobec 164,15 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 194,46 mln zł w 2022 r. wobec 1 024,94 mln zł rok wcześniej.
„W zakresie zaopatrzenia nie tylko rosnący poziom cen był wyzwaniem dla naszych służb zakupowych, ale przede wszystkim ograniczenia dostępności szeregu asortymentów w następstwie przerwanych z powodu pandemii łańcuchów dostaw. Pozytywną przeciwwagą do rosnących powszechnie cen były w roku 2021 ceny zaopatrzenia w główne surowce mięsne, w ramach których trend wzrostowy w cenach zanotowało tylko mięso drobiowe. O ile powyższa sytuacja wpłynęła korzystnie w roku 2021 na realizację założonych celów biznesowych, znaczący przyrost wielkości sprzedaży i poprawę wyników względem roku poprzedniego to przesunięcie na początek roku 2022 trendu wzrostowego cen wieprzowiny i niespotykana dotychczas dynamika ich wzrostu nakręcana ryzykiem wpływu wojny na Ukrainie na rynek Agro stanowi obecnie wyzwanie nie mniejsze niż te z którymi przyszło nam się mierzyć w latach 2020 i 2021” – napisał prezes spółki Jacek Tarczyński w liście dołączonym do raportu.
Spółka zamierza kontynuować w zakresie wydatków na badania i rozwój obejmujący rozwój innowacyjnych produktów. Ponadto działania inwestycyjne realizowane w roku 2021 będzie kontynuować w latach kolejnych.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 90,25 mln zł wobec 90,21 mln zł zysku rok wcześniej.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.
Źródło: ISBnews