VRG odnotowało 2,91 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 18,58 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 5,01 mln zł wobec 15,82 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowany zysk EBITDA w I kw. 2022 roku wyniósł 32,56 mln zł i był wyższy o 21,8 mln zł r/r (wzrost o 204% r/r).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 243,78 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 172,1 mln zł rok wcześniej.
„Wyniki finansowe grupy w I kwartale 2022 roku były efektem m.in. wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, wynikającego z kontynuacji pozytywnych trendów w sprzedaży oraz braku występowania ograniczeń w handlu związanych z pandemią COVID-19 (jak to miało miejsce w I kwartale 2021 roku). Ponadto grupa poprawiła marżę brutto na sprzedaży poprzez ograniczenie akcji promocyjnych oraz wzrost udziału kanałów offline cechujących się wyższą marżowością, a także poprawiła rentowność sklepów poprzez utrzymanie efektywności kosztowej. Natomiast czynnikiem ograniczającym poprawę wyniku finansowego było zmniejszenie popytu na towary grupy w pierwszych tygodniach wojny w Ukrainie” – czytamy w sprawozdaniu finansowym.
Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 57,2% w kwietniu br. wobec 51,1% w marcu, 50,8% w lutym i 51,2% w styczniu, podano w prezentacji wynikowej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2022 r. wyniosła 18,21 mln zł wobec 22,6 mln zł straty rok wcześniej.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2021 r. wyniosły ok. 1,07 mld zł.
Źródło: ISBnews