Akcjonariusze Tarczyńskiego zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o przeznaczeniu 22,69 mln zł z zysku netto za 2021 rok, liczącego 90,25 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 2 zł na akcję, podała spółka.
„Zgodnie z treścią uchwały ZWZ zysk netto spółki za 2021 rok w kwocie 90 249 111,40 zł został przeznaczony:
a) w kwocie 67 555 239,4 zł na kapitał zapasowy spółki,
b) w kwocie 22 693 872 zł na wypłatę dywidendy, co oznacza, że kwota dywidendy przypadająca na jedną akcję wynosi 2 zł” – czytamy w komunikacie.
Liczba akcji objęta dywidendą wynosi 11 346 936 szt.
Ponadto ZWZ ustaliło dzień ustalenia prawa do dywidendy na 30 czerwca 2022 r., a termin wypłaty dywidendy na 7 lipca 2022 r.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.
Źródło: ISBnews