Bank Pocztowy udostępnił w pełni zdalny proces otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR) dla osób, które chcą otworzyć konto bankowe, podał bank. Usługa online umożliwia klientom podpisanie umowy, założenie rachunku oraz zamówienie karty płatniczej w kilkanaście minut.
Proces otwarcia ROR online dostępny jest dla osób posiadających dowolny rachunek w jednym z banków: Alior, mBank, Santander, Millennium, ING lub Pekao, podano.
„Decyzja o wdrożeniu nowych udogodnień wynika nie tylko z przyjętej przez bank ścieżki cyfryzacji usług, ale także z zainteresowania Polaków posiadaniem więcej niż jednego rachunku bankowego. W I kwartale br. już 35,6 mln Polaków posiadało ROR. Obserwujemy także, że coraz więcej klientów posiada kilka kont osobistych, co ułatwia np. obsługę pożyczek zaciągniętych w rożnych miejscach lub korzystanie z najatrakcyjniejszych produktów w kilku bankach. Dlatego już dziś klienci 6 banków mogą online podpisać umowę i założyć w Banku Pocztowym rachunek osobisty, a także zamówić kartę płatniczą. Bezpośrednio po założeniu konta można aktywować bankowość internetową i aplikację mobilną oraz korzystać z karty wirtualnej. Wprowadzając tę możliwość, ułatwiamy klientom zmianę banku lub założenie dodatkowego konta” – powiedział dyrektor zarządzający Pionem Biznesu i Sprzedaży Banku Pocztowego Rafał Gawroński, cytowany w komunikacie.
W pełni zdalny proces otwarcia ROR i onboardingu klienta został przygotowany we współpracy z partnerami technologicznymi: Savangard (odpowiedzialny za usługę AIS) oraz konsorcjum spółek Digital Gateways i Autenti (odpowiedzialni za wdrożenie podpisu elektronicznego).
„Otwarcie ROR online odbywa się z wykorzystaniem usługi AIS (Account Information Service), realizowanej w ramach otwartej bankowości. Dyrektywa PSD2 wprowadziła nową kategorię usługodawców, świadczących m.in. usługi dostępu do informacji o rachunkach posiadanych przez klienta w różnych bankach. Są to certyfikowani dostawcy, zapewniający bezpieczeństwo realizowanych usług. Bank Pocztowy wykorzystuje usługę AIS do zweryfikowania tożsamości klienta poprzez porównanie danych podanych we wniosku z danymi otrzymanymi z innego banku. W kilka chwil po weryfikacji danych klient może podpisać umowę, korzystając z podpisu Autenti. To kolejne nowoczesne rozwiązanie zastosowane w naszym procesie, zapewniające bezpieczeństwo i wygodę klienta. A oprócz tego wraz z kontem oferujemy pierwszą na polskim rynku kartę biometryczną oraz całkowicie cyfrową kartę wirtualną” – dodała naczelnik Wydziału Produktów Płatniczych, Depozytowych i Inwestycyjnych Banku Pocztowego Joanna Moskalik.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Źródło: ISBnews