Grupa Novaturas obsłużyła we wrześniu 32 tys. klientów, a jej przychody wyniosły 24 mln euro, podała spółka. Wcześniej Novaturas informował, że we wrześniu ub.r. obsłużył 24,8 tys. klientów i wygenerował 15,5 mln euro przychodów.
Narastająco w okresie styczeń-wrzesień firma obsłużyła 216 tys. klientów, co oznacza wzrost o 75% r/r. Skumulowane obroty w tym okresie osiągnęły 153 mln euro i były dwukrotnie wyższe r/r, podano.
„Kończymy trzeci kwartał tego roku z solidnymi wynikami sprzedaży. Poprawiliśmy wyniki każdego miesiąca trzeciego kwartału zarówno pod względem liczby obsłużonych podróżnych, jak i wygenerowanych przychodów, jeśli porównać je z analogicznymi miesiącami 2021 roku. Sam wrzesień również wyróżnia się jako najsilniejszy miesiąc w historii Novaturas pod względem wygenerowanych przychodów” – skomentował CEO Vitalij Rakovski, cytowany w komunikacie.
Wyniki trzeciego kwartału i zrównoważony program ostatniego kwartału pozwalają grupie spółek ze spokojem patrzeć na pozostałe miesiące tego roku, jak i cały rok 2022, podkreślono w komunikacie.
„W październiku uruchomiliśmy również wczesne rezerwacje przyszłorocznego sezonu wakacyjnego, udostępniając rynkowi pełną ofertę 15 destynacji. Pozytywna reakcja rynku pozwala nam założyć, że już w tym roku stworzymy solidne podstawy dla udanego sezonu letniego 2023” – podsumował Rakovski.
Novaturas jest największym operatorem turystycznym na Litwie, Łotwie i w Estonii zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby pasażerów. Grupa ma ponad 40% udziału w regionie w rynku zorganizowanych lotów czarterowych. Spółka zadebiutowała na GPW w 2018 r.
Źródło: ISBnews