Baza indywidualnych klientów ofert konwergentnych Orange Polska zwiększyła się o 16 tys. netto, tj. o 4% r/r w III kw. 2022 r., podała spółka. Na koniec września br. ich liczba wyniosła 1 594 tys. Z kolei liczba usług telefonii komórkowej (karty SIM) zwiększyła się w tym okresie o 8% do 17 924 tys.
„W trzecim kwartale, pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki biznesowe, spójne z trendami z poprzednich okresów. Utrzymuje się solidny popyt na nasze kluczowe usługi, czego potwierdzeniem było 55 tys. przyłączeń netto do sieci światłowodowej. Dzięki dobremu przyjęciu naszych działań komercyjnych przez klientów wzrosła dynamika sprzedaży telefonów komórkowych. Po raz kolejny, korzystny wpływ na wyniki miał duży popyt na usługi IT i integracyjne. Do solidnych wyników w tym kwartale przyczyniła się także sprzedaż hurtowa” – powiedział prezes Julien Ducarroz, cytowany w komunikacie.
W III kw. br. nastąpił wzrost o 27% r/r liczby detalicznych klientów światłowodu, z +55 tys. przyłączeń netto. W zasięgu sieci światłowodowej znalazło się 6,8 mln gospodarstw domowych (282 tys. objętych zasięgiem w samym III kw.), podano w komunikacie.
Liczba usług telefonii komórkowej (karty SIM) wzrosła do 17 924 tys. w III kw. z 17 829 tys. kwartał wcześniej i 16 590 tys. rok wcześniej, w przypadku usług post-paid było to odpowiednio: 12 472 tys. wobec 12 238 tys. i 11 679 tys.
Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.
Źródło: ISBnews