Auto Partner odnotował 53,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 51,02 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 75,62 mln zł wobec 66,07 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 84 mln zł (+15,3% r/r).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 751,22 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 611,62 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 156,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 144,38 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 097,73 mln zł w porównaniu z 1 674,53 mln zł rok wcześniej.
„Po raz pierwszy w naszej historii przebiliśmy barierę 2 mld zł przychodów już po trzech kwartałach roku, tym samym zbliżając się do wyniku sprzedaży za cały rekordowy rok 2021. Było to możliwe dzięki zwiększeniu przychodów ze sprzedaży aż o 25%. Wzrost ten w znacznej mierze wynikał z istotnego – aż o 37,3% r/r – zwiększenia sprzedaży generowanej poza Polską. Dziś około 50% naszych przychodów pochodzi z eksportu. Warto podkreślić, że choć sprzedaż zagraniczna charakteryzuje się niższą marżą brutto, to jest dla nas korzystna m.in. ze względu na niższe koszty operacyjne. Jednocześnie nasza dynamika sprzedaży w Polsce wyniosła 15%” – powiedział prezes Aleksander Górecki, cytowany w komunikacie.
Zwrócił uwagę, że „pomimo wysokiej inflacji utrzymaliśmy rentowność marży brutto ze sprzedaży na wysokim, ponad 29-procentowym, poziomie”.
„Poza utrzymującym się dużym popytem na części samochodowe, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju, pozytywny wpływ na wyniki grupy miał szereg czynników wynikających z wewnętrznych decyzji. Do głównych z nich zaliczamy rozszerzanie asortymentu oraz jego lepsze dopasowanie do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych, a także dostosowanie cen produktów do rosnących kosztów” – dodał Górecki.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 159,4 mln zł wobec 138,99 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,26 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews