Aldi planuje mieć około 600 sklepów w Polsce w perspektywie 5 lat, a docelowo ponad tysiąc w ciągu 10 lat, podała spółka. W ciągu najbliższych tygodni sieć uruchomi kilkanaście nowych placówek w całym kraju. Firma jest też otwarta na przejęcia: interesują ją placówki o powierzchni ok. 1 tys. m2.
Roczne nakłady na rozwój sieci Aldi w Polsce zwiększyły się w 2022 r. o 50% w stosunku do 500 mln zł w roku ubiegłym. W ślad za otwarciami nowych sklepów sieć planuje budowę kolejnych dwóch magazynów, które zapewnią sprawną logistykę i zoptymalizują koszty transportu. We wrześniu br. Aldi uruchomił swój drugi magazyn – w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą, mający zapewnić zatowarowanie sklepom w północnej części Polski, podano.
„Nasze ambicje są dość jasno określone, w perspektywie kolejnych pięciu lat chcemy mieć 500-600 sklepów. To zapewni nam odpowiednią skalę, umożliwi dalszy rozwój z osiągnięciem rentowności, z uwzględnieniem amortyzacji pewnych inwestycji i rozbudowy sieci logistycznej. Rozbudowa logistyki to w tej chwili kluczowy element strategii Aldi, biorąc pod uwagę koszty dystrybucji i plany ekspansji. Przy naszej skali do niedawna koszt transportu nie miał większego znaczenia, ale już teraz to się zmieniło. Tym bardziej, gdy mamy do czynienia z tak dużym wzrostem cen energii – najważniejszym elementem kosztotwórczym, konieczna jest praca nad optymalizacją tego procesu. Osiągnięcie liczby 500-600 sklepów jest dla nas celem krótkoterminowym, pięcioletnim. Mamy także perspektywę dziesięcioletnią – planujemy ponad tysiąc sklepów. Zakładamy wzrost organiczny, co może się zmienić, jeżeli dojdzie do jakiejś akwizycji. To jednak element, którego na ten moment nie możemy przewidzieć. Jako firma jesteśmy gotowi na przejęcia, jeżeli tylko nadarzy się okazja” – powiedział prezes Aldi w Polsce Wojciech Łubieński, cytowany w komunikacie.
W ciągu dwóch lat Aldi chce urosnąć o 120 placówek o powierzchni ok. 1 tys. m2, z parkingami na ok. 80 samochodów. Spółka dopuszcza także placówki minimalnie mniejsze i większe. Priorytetem dla sieci są duże miasta, to pierwsza grupa lokalizacji, na której koncentruje się marka. Naturalnym kierunkiem jest też zapełnianie białych plam na mapie Polski i rozpoczęcie działalności handlowej tam, gdzie Aldi jeszcze nie jest obecne. Sieć nie wyklucza też mniejszych miejscowości, podano w materiale.
Pomimo pandemii i kryzysu ekonomicznego, który dotyka wszystkie podmioty gospodarcze, od ponad dwóch lat Aldi otwiera kilkadziesiąt sklepów rocznie zwiększając poziom zatrudnienia i rozbudowując swoje struktury. Przy obecnej skali działalności sieci to wzrost w rozwoju organicznym o ok. 50%. Tylko w najbliższych tygodniach dyskonter otworzy kilkanaście nowych sklepów, zarówno w mniejszych jak i większych miejscowościach, między innymi w Rawiczu, Świdniku, Lublinie, Krakowie, Wieluniu, Smolcu, Sosnowcu, Białymstoku, Słupsku, Pucku, Legionowie, Żyrardowie, Suwałkach czy Poznaniu, wymieniono także.
Obecnie Aldi w Polsce posiada 233 sklepy i zatrudnia blisko 4 000 pracowników.
Źródło: ISBnews