Livechat Software planuje zmianę nazwy na Text, poinformował szef relacji inwestorskich spółki Marcin Droba.
„Nabyliśmy domenę text.com. Będzie to nowy dom gdzie zgrupowane zostaną wszystkie nasze produkty i w związku z tym planujemy zmianę nazwy Livechat Inc. i Livechat Software na Text Inc. i Text. Mówimy o marce parasolowej całego portfolio produktów” – powiedział Droba podczas wideokonferencji.
W grudniu ub.r. Livechat Software podał, że zawarł umowę i zrealizował transakcję zakupu domeny text.com.
Łucja Kaseja z relacji inwestorskich Livechat Software zaznaczyła, że spółka działa w obszarze komunikacji pisanej. „Livechat to już jeden z naszych produktów. Idea jest taka, aby wprowadzić grupę produktów pod wspólną nazwą Text. Rebranding zaczniemy od amerykańskiej spółki, w przyszłości – za zgodą akcjonariuszy – planujemy zmienić nazwę polskiej spółki. Patrzymy na to pod kątem potencjału do generowania nowych przychodów” – wskazała przedstawicielka spółki.
Droba zwrócił ponadto uwagę, że produkty Livechat trafiły na platformy Square i Squarespace. „To bardzo duże platformy, jesteśmy na nich pierwszym rozwiązaniem typu livechat, przez co liczymy że przełoży się to na pozyskiwanie nowych klientów” – dodał przedstawiciel spółki.
Pod koniec ub.r. spółka udostępniła nowe darmowe narzędzie OpenWidget jako m.in. kanał dystrybucji produktów lub w przyszłości także w wersji oferty premium. Jednocześnie spółka kontynuuje prace nad nowymi produktami. „Nie możemy obecnie więcej powiedzieć, ale takie prace są. Mamy także zaawansowane prace nad patentem w USA. Liczymy na finalizację w bardzo niedługim czasie” – wskazał Droba.
LiveChat Software zwolnił również tempo rekrutacji, co jak podano – wynika z zaspokojenia potrzeb w tym zakresie.
Na koniec grudnia ub.r. spółka miała 36 850 klientów. „W ostatnim kwartale kalendarzowym liczba klientów nieco spadła, ale już w grudniu wróciliśmy do wzrostów, co jest optymistycznym sygnałem na przyszłość i I połowę 2023” – ocenił Droba.
W 2022 roku spółka wprowadziła nowe cenniki. Jednocześnie skończyła migrację dla obecnych klientów ze starego modelu pay-per-seat na nowy pay-per-agent.
„Na plan roczny po starych cenach przeszło kilkuset klientów, a więc nie był to znaczący ruch. Zmiany cennikowe w największej części zostały zakończone. Jest pewna grupa, która jeszcze została na starym cenniku oraz właśnie abonamencie rocznym. To niewielkie liczby i abonamenty roczne przejdą docelowo na nowe cenniki, wiec w tym roku jeszcze, ale w coraz mniejszym stopniu, widać będzie efekty tych zmian” – dodała Kaseja.
W efekcie ARPU Livechat sięgnęło 160 USD w IV kwartale 2022 wobec ok 120 USD rok wcześniej. Droba zaznaczył, że warto obserwować wskaźnik powtarzalnych przychodów MRR pod kątem rozwoju firmy, a ten zanotował wzrost o 43% r/r na koniec ubr. do 6,35 mln USD w grudniu 2022 na bazie ubiegłorocznych zmian.
W przypadku produktu Chatbot przedstawiciel spółki ocenił, że ma nadal potencjał wzrostu ARPU (obecnie ok. 115 USD). Po raz pierwszy w minionym kwartale szacunkowe przychody przekroczyły 1 mln USD, a MRR 300 tys. USD. „Wyniki Chatbot cieszą” – podsumował Droba.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews