Amerykański urząd patentowy przyznał LiveChat Software S.A. patent na funkcjonalność systemu LiveChat umożliwiającą udostępnianie graficznych treści w oknie czata. Jest to już czwarty patent na rozwiązania stosowane przez LiveChat Software w produkcie LiveChat.
Patent nazwany „Method and system for interactive usage of product or service cards implemented in a real-time communication system” to czwarty projekt LiveChat Software, który uzyskał ochronę patentową w USA.
System i metoda objęte patentem umożliwiają udostępnianie wzbogaconych treści, czyli tak zwanych kart produktowych (Product Cards), za pomocą okna czatu. Są to graficzne treści dostępne dla użytkownika końcowego bezpośrednio w trakcie czatu. Dzięki tej funkcjonalności firmy używające rozwiązania LiveChat mogą dzielić się atrakcyjnymi wizualnie rekomendacjami produktów z klientami. Dodatkowo, treścią patentu objęte są także określone optymalizacje techniczne w zakresie przechowywania danych tak, aby „Product Cards” działały w możliwie najlepszy sposób.
„Patent na product cards to efekt kontynuacji naszej strategii, w ramach której dążymy do uzyskania ochrony w zakresie patentowym na najbardziej istotne elementy swojego systemu. Kolejne sukcesy w procesach patentowych dowodzą innowacyjności naszych rozwiązań” – powiedziała Katarzyna Rogowska, szefowa działu prawnego LiveChat Software. „USA jest jednym z najistotniejszych w wymiarze patentowym rynków na świecie, a uzyskiwanie własności intelektualnej związanej z kluczową działalnością spółki na obszarze Stanów Zjednoczonych potwierdza rolę LiveChat jako jednego z technologicznych liderów w dziedzinie komunikacji online.„
Autorem wynalazku, od strony technicznej, jest deweloper współpracujący ze spółką – Michał Sypko.
LiveChat Software działa na rynku usług „customer service” i jest jednym z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat. Jego produkt LiveChat wspiera firmy w zakresie obsługi klienta, wsparcia sprzedaży online i generacji leadów. Dzięki niemu partnerzy LiveChat mogą pozostać w kontakcie ze swoimi klientami w każdym miejscu i czasie. Inne produkty Spółki to ChatBot, HelpDesk, KnowledgeBase oraz OpenWidget.
LiveChat Software zatrudnia ok. 300 specjalistów z całego świata. Od ponad 2014 r. jest też spółką notowaną na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Z rozwiązania LiveChat korzysta ok. 37 tysięcy firm z ok. 150 krajów, a z produktu ChatBot ponad 2500 klientów z więcej niż 30 krajów.
Źródło: Spółka