Startup LabPlus realizuje drugą rundę inwestycyjną na poziomie ok. 2 mln euro, podała spółka. Fundusze z organizowanej rundy zostaną przeznaczone m.in. na międzynarodową komercjalizację. Na wzrost przychodów w Polsce startup liczy już w tym roku, a rozmowy dotyczące warunków współpracy prowadzi obecnie m.in. z klientami z Indii.
„Pierwotnie zebranie środków planowaliśmy na koniec 2022 r., ale sytuacja na rynku mocno się zmieniła, a inwestorzy prosili o dodatkowy czas. Nie zmarnowaliśmy tego zapasu. Dostosowaliśmy się do obecnej rzeczywistości, a czas wykorzystaliśmy na postęp w komercjalizacji i kolejne wdrożenia w dużych brandach. Rozmawiamy z wybranymi inwestorami, a rundę o większej wartości planujemy zamknąć wiosną tego roku” – powiedział założyciel i CEO Labplus Siddarth Agrawal, cytowany w komunikacie.
Biznesowym sukcesem spółki w ostatnim czasie było m.in. istotne rozszerzenie modelu i zakresu współpracy z Diagnostyką, będącą największym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej dostawcą testów laboratoryjnych, w Polsce mającą ok. 20% rynku, przypomniano.
LabPlus pokrywa dziś 70% najczęściej wykonywanych badań, a w ciągu najbliższych miesięcy planuje zwiększyć ten zakres do 100%. Skorzystać z tego mają już w 2023 r. zagraniczni klienci. Wrocławski medtech celuje w Indie, gdzie przy współpracy z lokalnymi partnerami prowadzi zaawansowane rozmowy z trzema dużymi graczami. Spółka już powołała tam zespół sprzedażowy, a pierwsze wdrożenia planuje w drugiej połowie roku.
„Nasz produkt jest gotowy do skalowania międzynarodowego, od początku rozwijamy się z perspektywą ekspansji. Myśląc o globalnym rynku badań laboratoryjnych, w pierwszej kolejności patrzymy na kraje o największej liczbie badań typu DTC (direct-to-consumer). Chcemy ugruntować swoją pozycję przede wszystkim w Indiach, które w tym obszarze rozwijają się bardzo szybko. Badania konsumenckie stanowią tam aż 90% wszystkich badań, a rozproszenie rynku jest ogromne. Atrakcyjnymi dla nas rynkami są również Hiszpania, Włochy czy Stany Zjednoczone” – dodał Agrawal.
Dotychczas na rozwój platformy spółka pozyskała ponad 7 mln zł finansowania w formie grantu NCBiR i rundy pre-seed. Potencjał LabPlus dostrzegł fundusz LT Capital i aniołowie biznesu. Wówczas pieniądze przeznaczone zostały na finalizację produktu, certyfikację i pozyskanie pierwszych klientów. Po zdanym biznesowym sprawdzianie w Polsce czas na komercjalizację międzynarodową, wskazano także.
„Mamy ambitne plany oparte na modelu biznesowym obejmującym m.in. preselekcję do badań klinicznych czy badania rynkowe. Współpracując z liderami z branży analityki, wiemy, że dzięki naszym zasobom jesteśmy w stanie wymiernie wspierać proces produkcji nowych leków i wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych. Celem, jaki sobie postawiliśmy, jest tworzenie technologii, która z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji oraz najnowszej wiedzy medycznej będzie wspierać ludzi w dbaniu o zdrowie” – podsumował chief science officer w LabPlus Bartłomiej Bartoszewicz.
Wrocławski startup LabPlus stworzył pionierską technologię automatyzującą interpretację wyników badań laboratoryjnych. W swojej e-analizie produkt LabTest Checker uwzględnia wywiad medyczny, a wszystko w oparciu o autorski silnik diagnostyczny napędzany wiedzą medyczną i AI.
Źródło: ISBnews