Answear.com zawarł z Fashion Trends Group (FTG), Łukaszem Lepczyńskim oraz JPO Invest S.A s.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu przedwstępną umowę nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa FTG – właściciela marek SneakerStudio oraz PRM, podał Answear.com. Akwizycja zostanie sfinansowana akcjami Answear.com.
„FTG prowadzi sprzedaż detaliczną pod markami SneakerStudio i PRM oraz sprzedaż dystrybucyjną wybranych marek. Podmiot koncentruje swoją działalność na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i jest jednym z liderów sprzedaży obuwia typu sneakers i odzieży streetwear w wyższym segmencie cenowym. Ze względu na dobrą znajomość rynku oraz skuteczne działania marketingowe podmiot posiada znaczącą pozycję zarówno z perspektywy dostawców, jak i klientów końcowych” – czytamy w komunikacie.
W 2021 r. spółka FTG zwiększyła przychody o 33% r/r do 173 mln zł, notując stratę netto w wysokości ok. 3 mln zł.
„Przychody za rok 2022 ukształtowały się na podobnym poziomie, a strata na działalności operacyjnej, według wstępnych szacunków FTG, została pogłębiona (dokładny wynik będzie znany po zamknięciu ksiąg rachunkowych). Na pogorszenie wyników wpływ miały przede wszystkim braki w kapitale obrotowym, zawirowania rynkowe (pandemia, wybuch wojny w Ukrainie), zwiększone koszty działalności związane z prowadzonymi projektami rozwojowymi, braki technologiczne i zbyt mała skala działalności na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Zorganizowana część przedsiębiorstwa (działająca w ramach FTG) osiągnęła według wstępnych wyników za rok 2022 r. 136 mln zł przychodów ze sprzedaży, przy czym na działalności operacyjnej również spodziewana jest strata” – czytamy dalej.
„W 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM według wstępnych danych sprzedażowych wygenerowało 136 mln zł przychodu, a osiągnięcie break-even planowane jest na ten rok” – podkreślono także.
Jak wyjaśnia Answear.com, z jego perspektywy kluczowe są przychody ze sprzedaży, ponieważ forma przeprowadzonej transakcji, czyli przejęcie oraz planowana pełna integracja zorganizowanej części przedsiębiorstwa odpowiadającej za działalność e-commerce w zoptymalizowane struktury operacyjne oraz systemowe Answear.com wraz z poprawą płynności, która przełoży się na poprawę zatowarowania, i wykorzystaniem efektów synergii pomiędzy firmami, zdaniem zarządu spółki powinny zapewnić szybkie urentownienie sprzedaży prowadzonej pod markami SneakerStudio oraz PRM.
„Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać” – skomentował prezes Answear.com Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
W skład przejmowanej zorganizowanej części przedsiębiorstwa wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing, wskazano.
„Przejęcie ZCP odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear.com. Zgodnie z warunkami umowy Fashion Trends Group Sp. z o.o. obejmie łącznie do 650 000 akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł. Według harmonogramu transakcji, uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień br.” – czytamy dalej w komunikacie.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews