Render Cube odnotowało 4,44 mln zł jednostkowego zysku netto w IV kw. 2022 r. wobec 2,67 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 5,32 mln zł wobec 4,22 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 5,71 mln zł wobec 4,22 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,89 mln zł w IV kw. 2022 r. wobec 5,01 mln zł rok wcześniej.
„Dobre wyniki finansowe w końcówce ub. roku to efekt przede wszystkim premiery konsolowej 'Medieval Dynasty’ – sprzedażowego hitu Render Cube. Na koniec 2022 r. sprzedaż tytułu na wszystkich platformach od daty premiery w trybie early access wyniosła 1,2 mln sztuk brutto” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Prezes Damian Szymański poinformował, że aktualnie spółka kontynuuje prace nad trybem kooperacji gry, którego premiera spodziewana jest w tym roku.
W całym 2022 r. spółka miała 8 mln zł jednostkowego zysku netto przypisanego w porównaniu z 8,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 13,94 mln zł w porównaniu z 13,4 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA w 2022 r. wyniósł odpowiednio: 10,16 mln zł wobec 10,91 mln zł zysku rok wcześniej.
„Porównując 2021 i 2022 rok, odnotowaliśmy nieznacznie słabszy wynik na poziomie EBITDA oraz zysku netto. To efekt wzrostu kosztów, cieszy natomiast wzrost poziomu przychodów ze sprzedaży. Warto również zauważyć, że ponownie wzrosły nam środki pieniężne na koncie, co pozwala ze spokojem rozwijać 'Medieval Dynasty’ oraz planować prace nad nowym tytułem. Na pewno rozważymy też wypłatę dywidendy za 2022 rok, ale w tym zakresie nie podjęliśmy jeszcze decyzji” – skomentował Szymański, cytowany w komunikacie.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w maju 2022 r. Jej akcjonariusze zdecydują 21 lutego br. o ubieganiu się o przejście na rynek główny GPW.
Źródło: ISBnews