Brand24 miał ok. 5,88 mln zł skonsolidowanej EBITDA w 2022 r. wobec 3,38 mln zł rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły ok. 22,17 mln zł (rok wcześniej: 15,79 mln zł), a wynik z działalności operacyjnej ok. 3,39 mln zł (1,19 mln zł).
„Zaprezentowane wyniki są pochodną danych operacyjnych prezentowanych dla poszczególnych kwartałów 2022 roku. Kluczowymi czynnikami wpływającymi na wyniki roczne były przede wszystkim zmiany cennika usług, korzystny kurs USD względem PLN oraz nowe funkcje aplikacji BRAND24” – czytamy w komunikacie.
Wskazany powyżej wstępny wynik z działalności operacyjnej (EBIT) oraz EBITDA oraz dane porównawcze zostały zaprezentowane bez uwzględnienia kosztów wyceny Programu Motywacyjnego, podano także.
„W zeszłym roku zapowiadaliśmy, że dopiero w 2022 r. będziemy w pełni widzieć rezultaty rewolucyjnych zmian w naszym cenniku. Nie polegały one tylko na prostym podniesieniu cen, ale głównie na dostosowaniu planów taryfowych do rzeczywistych potrzeb naszych klientów. Udało nam się dzięki temu znacznie podnieść przychody i wyskalować biznes tak, aby zadziała dźwignia operacyjna. W efekcie uzyskaliśmy bardzo satysfakcjonujące wyniki. Ten rok zaczynamy również od nowych zmian w polityce cenowej” – skomentował prezes Michał Sadowski, cytowany w materiale.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews