LiveChat Software odnotował 47,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. roku obrotowego 2022/2023 (tj. październik-grudzień 2022) wobec 29,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 50,93 mln zł wobec 31,98 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 85,9 mln zł w III kw. r.obr. 2022/2023 wobec 56,13 mln zł rok wcześniej.
„Przychody Grupy LiveChat Software wyniosły 85,9 mln zł, a skonsolidowany zysk netto 47,2 mln zł w III kwartale 2022/23 roku finansowego (rozpoczętego 1 kwietnia). Oznacza to wzrost odpowiednio o 53% i 60,4% rok do roku” – czytamy w komunikacie.
Zanotowane wyniki to efekt zarówno zwiększenia liczby klientów korzystających z rozwiązań oferowanych przez spółkę, jak i wyższego ARPU (średni przychód przypadający na klienta) w stosunku do wyników osiągniętych przed rokiem, podkreślono.
„Dzięki nam klienci mogą zarabiać więcej, zmniejszać swoje koszty, a także poprawiać jakość komunikacji online. Tylko dając im coraz więcej takiej wartości, sami możemy rosnąć. Dlatego nadal będziemy się koncentrować na potrzebach naszych klientów, zwłaszcza w zakresie automatyzacji” – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
Na koniec III kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36 850, a ChatBot 2 625. Są wśród nich firmy i instytucje z ok. 150 krajów świata.
Model biznesowy grupy umożliwia jej utrzymywanie wysokich rentowności. W III kwartale marża brutto na sprzedaży wyniosła 85,4%, marża operacyjna 59,3%, a marża netto 54,9%. Przekłada się to na zdolność do generowania wysokich pozytywnych przepływów pieniężnych. Na koniec roku kalendarzowego grupa dysponowała środkami finansowymi w wysokości 90,7 mln zł, wynika z materiału.
W I-III kw. r.obr. 2022/2023 spółka miała 122,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 88,72 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 227,19 mln zł w porównaniu z 160,7 mln zł rok wcześniej.
Grupa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 41,4% do 227,2 mln zł a zysk netto na poziome grupy wyniósł 122,8 mln zł (wzrost o 38,4%), podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. r.obr. 2022/2023 wyniósł 122,29 mln zł wobec 88,38 mln zł zysku rok wcześniej.
„W okresie trzech pierwszych kwartałów 2022/23 roku nansowego, zakończonym 31 grudnia 2022 roku, nasze skonsolidowane przychody wzrosły o ponad 41,4% do 227,2 mln zł. Nasza Grupa prawie całość przychodów generuje w dolarze amerykańskim (USD), dlatego istotny wpływ na raportowane wyniki ma kurs PLN/USD. Uważamy, że lepszy obraz rozwoju naszego biznesu dają wyniki (zarówno przychody, jak i MRR – miesięczne powtarzalne przychody) wyrażone w dolarach. Z tego powodu bezpośrednio po zakończeniu kwartału publikujemy
wstępne dane w takim właśnie ujęciu” – czytamy w raporcie.
Oceniamy, że w okresie I-III kw. 2022/23 roku nansowego zarówno pandemia, jak i wojna w Ukrainie miały nieznaczny wpływ na nasz biznes. Wprawdzie zablokowaliśmy możliwość płacenia za nasze produkty i zakładanie kont testowych z terytoriów Rosji i Białorusi, ale rynki te miały bardzo niewielki udział w naszych przychodach. Podobnie zresztą jak rynek ukraiński, dodano.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews