Brand24 zdecydował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych w celu znalezienia podmiotu, który umożliwi wzmocnienie pozycji na rynkach zagranicznych oraz zwiększenie skali, podała spółka.
„Przegląd opcji strategicznych będzie obejmował analizę optymalnych rozwiązań dla dalszego rozwoju emitenta i realizacji strategicznych celów Grupy Brand24, czyli przede wszystkim wzrostu wartości spółki i wzmocnienie pozycji emitenta na arenie międzynarodowej poprzez zwiększenie skali i efektywności działań skupiających się na pozyskiwaniu klientów, co w efekcie powinno również prowadzić do wzrostu wartości dla akcjonariuszy” – czytamy w komunikacie.
Podczas przeglądu spółka weźmie pod uwagę możliwe scenariusze prowadzące do przyspieszenia rozwoju prowadzonej działalności biznesowej, w tym potencjalne partnerstwo strategiczne z innym podmiotem, pozyskanie inwestora strategicznego lub finansowego lub przeprowadzenie transakcji o innej strukturze, jak również ewentualny brak działań związanych z ww. możliwymi scenariuszami, wymieniono.
„W związku z powyższym emitent nie wyklucza możliwości nawiązania współpracy z wykwalifikowanym doradcą, który będzie wspierał spółkę w procesie przeglądu opcji strategicznych” – czytamy dalej.
Jednocześnie spółka podkreśla, że na dziś żadne decyzje związane z wyborem konkretnej opcji strategicznej nie zostały podjęte i nie ma pewności, czy i kiedy taka decyzja zostanie podjęta.
„Firma rozwija się dynamicznie, a nasze przychody urosły w zeszłym roku o ok. 40%. Ambicje są jednak jeszcze większe. Mamy fantastyczny, zaawansowany technologicznie produkt. Jesteśmy przekonani, że możemy nim skutecznie konkurować na rynkach zagranicznych, szczególnie w USA. Dlatego rozważamy ścieżkę rozwoju związaną z partnerem, który pozwoli skokowo zwiększyć skalę działalności. Nie szukamy finansowania, ale podmiotu, który ma dużą bazę klientów kompatybilnych z naszymi rozwiązaniami i zapewni faktyczną synergię czy możliwości cross-sellingowe” – powiedział współzałożyciel i prezes Brand24 Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
Zgodnie z założeniami Brand24 ma zakończyć przegląd opcji najpóźniej do końca 2023 r., podano także.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews