Grupa WP spodziewa się wzrostu rynku reklamy internetowej o ok. 3% r/r w tym roku, poinformował prezes Jacek Świderski.
„Uważamy, że w I kwartale dynamiki rynku były poniżej zera. Co do perspektyw na przyszłość – uważamy, że w II kwartale te dynamiki będą już powyżej zera, a całe II półrocze wyraźnie powyżej, czyli może uda się dojść do 5%. Przewidywanie końcówki roku, biorąc pod uwagę burzliwe otoczenie, jest naprawdę trudne” – powiedział Świderski podczas konferencji prasowej.
„Te 5% to jest coś, co jest realne w III kwartale może, a w IV kwartale na pewno. […] Obstawialibyśmy ok. 3% wzrostu w całym roku” – dodał, pytany czy cały rok może pokazać 5% wzrostu rynku reklamy internetowej.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym – np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.
Źródło: ISBnews