DataWalk odnotował 116,74 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 1,65 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 129,49 mln zł wobec 5,67 mln zł straty rok wcześniej. Skorygowana strata EBITDA wyniosła 23,85 mln zł wobec 3,08 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 33,35 mln zł w 2022 r. wobec 30,78 mln zł rok wcześniej.
„Rok 2022 był dla naszej spółki rokiem pełnym wyzwań. Stawiliśmy czoła kluczowym ograniczeniom naszego wzrostu, związanym przede wszystkim ze skalowalnością w obszarze Field Engineering. Adresując to wąskie gardło doszliśmy do wniosku, że musimy przeprojektować część procesów oraz kluczowe aspekty struktury Field Engineering, począwszy od rekrutacji i onboardingu. W rezultacie udało nam się osiągnąć jedynie symboliczny wzrost przychodów, zamiast oczekiwanych ponad 70%. Naszym celem jest stworzenie maszyny go-to-market skalowalnej znacznie powyżej obecnych poziomów przychodów. W tym celu musimy ustabilizować pełny cykl życia procesu pre- i post-sales tak, aby później umożliwić nam wykorzystanie zasobów zewnętrznych (partnerów). W miarę upływu roku będziemy przyspieszać wzrost sprzedaży i tempo pozyskiwania nowych klientów. Fundamenty, które kładziemy teraz, pozwolą nam rosnąć jeszcze szybciej w 2024 i kolejnych latach” – napisał prezes Paweł Wieczyński w liście załączonym do raportu.
„Grupa znajduje się na etapie silnego rozwoju, a nakłady inwestycyjne na rozwój przynoszą efekty w postaci konwersji projektów z lejka sprzedażowego na przychody w kolejnych okresach. W 2022 roku wartość przychodów grupy DataWalk wyniosła 33 350 tys. zł i była wyższa o 8% w stosunku do 2021 roku. Warto zaznaczyć fakt, iż sam drugi kwartał 2022 r. był najlepszym kwartałem pod względem osiągniętych przychodów (13 979 tys. zł) w historii grupy […[ Niemniej, w 2022 roku pokazaliśmy znaczące korzyści, jakie nasze rozwiązanie może przynieść klientom, co zaowocowało pozytywnymi recenzjami na platformie Gartnera, publicznymi referencjami i znaczącą nagrodą od dużego klienta. Dowodzi to faktu, że nasza technologia i możliwości produktowe są bardzo wartościowe, ale ograniczają nas możliwości dotarcia na rynek” – dodano.
Grupa wypracowała bardzo zbliżone przychody na rynkach obu Ameryk, gdzie ich wartość w 2022 roku osiągnęła poziom 16 637 tys. zł, podczas gdy w roku 2021 było to 16 701 tys. zł. Z perspektywy DataWalk Inc., drugi i trzeci kwartał 2022 r. były dwoma najlepszymi kwartałami w historii spółki, zaraz po czwartym kwartale 2021 r. Zespół amerykański sukcesywnie buduje pozycję DataWalk i choć działania nadal znajdują się na wczesnym etapie zdobywania rynku, obserwujemy kolejny okres, w którym sprzedaż przynosi istotne przychody dla Grupy. Mając na uwadze, że rynek amerykański jest strategicznym rynkiem dla Grupy, wartym podkreślenia jest fakt, iż 2022 r. były okresem, w którym przychody z regionu Americas odpowiadały za połowę przychodów Grupy. Pozyskanie kolejnych projektów z sektora publicznego sprawiło, iż w 2022 r. sektor ten odpowiadał za 65% przychodów spółki zależnej, podczas gdy w okresie porównywalnym było to 62%, podano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w 2022 r. wyniosła 61,97 mln zł wobec 10,9 mln zł straty rok wcześniej.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews