Sprzedaż w outletach Factory w Polsce wzrosła o 19% w I poł. 2023 r. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, podał operator obiektów – Neinver. Średnia wartość paragonu wzrosła w tym czasie o 12%.
„Neinver, lider rynku outletów w Hiszpanii i Polsce oraz drugi co do wielkości operator w Europie, ogłosił dwucyfrowy wzrost w całym swoim portfolio w pierwszej połowie roku. Wartość sprzedaży w salonach marek osiągnęła poziom 690 mln euro, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do tego samego okresu 2022 roku. Zwiększyła się również liczba odwiedzających, wzrastając o 12% do blisko 33 milionów klientów w pierwszej połowie roku. Koncentrując się tylko na wynikach centrów outletowych, sprzedaż marek wzrosła w tym samym okresie o 17%, odnotowując rekordowe wartości miesięczne, a wszystkie sześć regionów przekroczyło poziomy z 2022 roku. Na czele tabeli znalazły się Holandia i Niemcy (+26%), gdzie ograniczenia zdrowotne nadal obowiązywały w I kwartale 2022 r., a następnie Polska (+19%), Hiszpania (+17%) oraz Francja i Włochy (+13%)” – czytamy w komunikacie.
Odnotowywany trend wzrostowy potwierdza, że rekordowe zwiększenie wartości sprzedaży w ubiegłym roku jest kontynuowane i ta pozytywna dynamika będzie się utrzymywać również w drugiej połowie roku, podkreślono.
„Intensywny wzrost wielkości sprzedaży w centrach Factory w Polsce kolejny raz potwierdza silną pozycję outletów na handlowej mapie kraju i wyjątkową wartość outletowych doświadczeń zakupowych dla klientów. W pierwszym półroczu tego roku w salonach marek obecnych w Factory kupowano częściej i wydawano większe kwoty, czego dowodem jest również wzrost liczby transakcji na poziomie 3% (UPT) i wzrost wartości średniego paragonu o 12% (AVT). W tym czasie do pasaży handlowych w outletach w Polsce dołączyły takie marki, jak Hugo Boss, Benetton czy Change Lingerie, a salon adidas dwukrotnie zwiększył powierzchnię” – powiedziała Asset Management Director Neinvr w Polsce Magdalena Chachulska, cytowana w materiale.
Neinver to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Spółka Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.
Źródło: ISBnews