IMS odnotowało 4,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2023 r. wobec 3,61 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, powołując się na szacunkowe dane. Wyrównany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, na który oprócz zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej składają się koszty opcyjnych programów motywacyjnych, wyniósł 6,08 mln zł wobec 4,91 mln zł rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 5,96 mln zł wobec 4,56 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 9,73 mln zł wobec 7,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,46 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 24,66 mln zł rok wcześniej.
„Grupa IMS osiągnęła w pierwszym półroczu 2023 roku przychody ze sprzedaży o 5 802 tys. zł, tj. o 24% większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. 30,5 mln zł przychodów to rekordowy wynik w 23-letniej historii spółki i Grupy. Dotychczas najlepszy rezultat nie przekroczył poziomu 28 mln zł. EBITDA za pierwsze półrocze br. wzrosła o 1 941 tys. zł, tj. o 25%. Poziom EBITDA za I półrocze 2023 wynoszący blisko 10 mln zł jest – podobnie jak przychodów – również rekordowy” – czytamy w komunikacie.
„Wpływ na te świetne wyniki ma kilka czynników. Bardzo dobre rezultaty odnotowane zostały we wszystkich segmentach sprzedażowych – każdy z segmentów wzrósł w stosunku do I półrocza 2022. Szczególną uwagę należy zwrócić na przychody abonamentowe i usługi reklamowe. W okresie ostatnich 12 miesięcy, tj. lipiec 2022 – czerwiec 2023, Grupa IMS pozyskała blisko 4 tys. lokalizacji abonamentowych, a ich stan na 30.06.2023 roku wynosił 34 tys. abonamentów. Obie wartości są absolutnie rekordowe. Przełożyło się to na dotychczas największe przychody z tytułu abonamentów osiągnięte w jakimkolwiek pierwszym półroczu. Przychody z tytułu usług reklamowych są również najlepsze w historii i wiele wskazuje na to, że cały 2023 rok będzie pod tym względem rekordowy. Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na wynik są rozliczenia z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi dokonywane przez spółkę Closer Music” – wskazano dalej.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
Źródło: ISBnews