Liczba punktów, w których można skorzystać z usługi Orlen Paczka, przekroczyła 10 tysięcy, podał Orlen. Do końca roku firma chce posiadać cztery tysiące automatów paczkowych, co oznacza podwojenie ich liczby w tym roku.
„Segment usług kurierskich jest ważną częścią strategii rozwoju oferty detalicznej Grupy Orlen. W ciągu 1,5 roku Orlen Paczka stała się istotnym graczem na krajowym rynku i cały czas rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu roku liczba klientów naszej usługi wzrosła o 90%. Koncentrujemy się na rozbudowie potencjału logistycznego i rozwoju segmentu automatów paczkowych, których liczba w tym roku podwoi się” – powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.
Pod koniec sierpnia liczba punktów odbioru Orlen Paczki przekroczyła 10 tys. Przesyłki można obecnie nadać i odebrać w ponad 3,3 tys. automatów paczkowych, na ok. 1,1 tys. stacji paliw, 700 kioskach Ruchu i ok. 5 tys. punktach partnerskich.
Od momentu uruchomienia we wrześniu 2021 r. Orlen Paczka notuje znaczne wzrosty wolumenów paczek i zwielokrotnienie liczby nadawców. W II kwartale br. koncern odnotował 165% r/r wzrostu wolumenu paczek i 90% r/r wzrostu liczby użytkowników.
Koncern podkreśla, że mocno inwestuje także w automaty paczkowe. Obecnie jest ich 3,3 tys., ale do końca roku ich liczba ma przekroczyć 4 tysiące.
Orlen Paczka dysponuje 19 centrami logistycznymi i planuje uruchomienie do końca roku kolejnych czterech. Firma zwiększa również liczbę kurierów oraz rozbudowuje trasy logistyczne, aby pomimo rosnącej liczby klientów oraz transportowanych przesyłek, nadal gwarantować dostawę ze sklepów internetowych w jeden dzień roboczy, wskazano również.
Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 277,56 mld zł w 2022 roku. Spółka jest notowana na GPW od 1999 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews