Po wynikach za I poł. roku obrotowego 2023/2024 (luty-lipiec 2023), LPP podtrzymało całoroczne plany, zakładające m.in. wzrost przychodów o ok. 20% r/r do ok. 18 mld zł, 51-53% marży brutto na sprzedaży i powyżej 10% marży EBIT, podała spółka. Planowany capex został obniżony do 1,05 mld zł z wcześniej szacowanych 1,1 mld zł.
„Uwzględniając powyższe ryzyka i szanse, plany sprzedażowe Grupy na rok finansowy 2023/24 zakładają możliwość osiągnięcia ok. 18 mld zł sprzedaży, tj. wzrostu o około 20% r/r, z czego 25% wzrost r/r w kanale sprzedaży stacjonarnej oraz stabilny poziom w kanale internetowym. Spółka zakłada zwiększenie powierzchni o 20% r/r, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay” – czytamy w raporcie półrocznym.
„Grupa w roku finansowym 2023/24 spodziewa się poprawy r/r marży brutto na sprzedaży (51-53%), wynikającej z korzystniejszego kursu USD do PLN, niższych kosztów transportu (frachtu) oraz normalizacji stanu zapasów. Natomiast marżę operacyjną w roku 2023/24 Grupa zakłada powyżej 10%. Jednocześnie planowane jest utrzymanie poziomu zaangażowania inwestycyjnego w wysokości 1,05 mld zł (w tym 800 mln zł na salony, 50 mln zł na biura, 120 mln zł na logistykę oraz 80 mln zł na IT i pozostałe wydatki)” – czytamy dalej.
Spółka podała też, że zakłada normalizację kapitału obrotowego (zobowiązania wyższe niż zapasy) oraz niższy r/r poziom dług netto/ EBITDA.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews