LPP ma dobre perspektywy na II półrocze i liczy na wzrost rentowności oraz zysku EBIT w roku obrotowym 2023/2024 (luty 2023 – styczeń 2024), podała spółka.
Według podanych w prezentacji wstępnych szacunków za okres od 1 sierpnia do 20 września 2023 r., spółka zanotowała kilkunastoprocentowe dynamiki sprzedaży offline i kilkuprocentowe r/r wzrosty sprzedaży online.
LPP wskazało na mocny początek sezonu (sierpień), na pozytywny odbiór nowych kolekcji oraz na przyspieszenie sprzedaży (najwyższe LFL w Reserved i Mohito).
Wcześniej, po wynikach za I poł. roku obrotowego 2023/2024 (luty-lipiec 2023), LPP podtrzymało całoroczne plany, zakładające m.in. wzrost przychodów o ok. 20% r/r do ok. 18 mld zł, 51-53% marży brutto na sprzedaży i powyżej 10% marży EBIT. Planowany capex został obniżony do 1,05 mld zł z wcześniej szacowanych 1,1 mld zł. Spółka zakłada normalizację kapitału obrotowego (zobowiązania wyższe niż zapasy) oraz niższy r/r poziom dług netto/ EBITDA.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews