Konsumenci podczas codziennych zakupów kierują się przede wszystkim jakością (84,8%) i ceną (77,3%) produktów, wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Na kraj pochodzenia produktu wskazało 18,8% respondentów, a na walory ekologiczne – 17,3%. Agencja ISBnews jest partnerem „Teraz Polska”.
„Świadomy i wymagający konsument zdaje sobie sprawę, że [jakość] kosztuje. Na pytanie: 'Czy byłby pan skłonny / byłaby pani skłonna zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości?’ ponad 80% respondentów odpowiedziało, że tak. Raptem 14,2% badanych było niezdecydowanych i tylko 5,6% zadeklarowało, że nie zapłaci więcej za taki produkt. W świecie ogromnej konkurencji cenowej i zalewu dóbr coraz powszechniejsza może być świadomość, że zakup produktu nieco droższego, ale solidniejszego i oferującego lepsze walory użytkowe, ostatecznie bardziej się opłaca” – czytamy w komunikacie.
Z badania wynika, że miejsce pochodzenia produktu jest – obok jego walorów ekologicznych – ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że decyzje zakupowe jednostki mają wpływ na kondycję krajowej gospodarki i PKB. Można nawet powiedzieć, że od kilku lat panuje pewnego rodzaju moda na kupowanie polskich produktów, a zwłaszcza na wspieranie małych, lokalnych firm. Trend ten jest skutecznie wykorzystywany przez przedsiębiorców, którzy budują swoją markę w oparciu o regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał. 84,4% ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia. 3,9% respondentów było przeciwnego zdania, wskazano również.
„W tegorocznym badaniu znajomość Godła 'Teraz Polska’ zadeklarowało rekordowe 87,3% badanych. Rośnie rozpoznawalność i renoma tego znaku, gdyż konsumenci doceniają jego rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych. […] Wyniki badania kolejny rok z rzędu potwierdzają, że Godło 'Teraz Polska’ budzi zaufanie klientów i wzmacnia prestiż marki, a także bezpośrednio wpływa na decyzje zakupowe” – zakończono.
Tegoroczna edycja sondażu „Teraz Polska” powstała we współpracy z firmą badawczą ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, na próbie losowo wybranych 1 011 dorosłych Polaków, w technice badawczej CAWI.
Źródło: ISBnews