Text chce zwiększać dynamikę produktu Livechat i w tym celu realizuje działania optymalizacyjne w tym obszarze, poinformował head of IR spółki Marcin Droba. Na konferencji półrocznej spółka ma pokazać nowy produkt i „pieniądze, które z niego płyną”.
„Dynamika szacowana po I kwartale nie jest szczytem naszych ambicji. Chcemy więcej, ale też już przyspieszamy. W grudniu rozpoczęliśmy optymalizację struktury cenników. Chcemy poprawić ich efektywność i wpłynąć na to, jak klienci wykorzystują nasze produkty. To był początek procesu rozpisanego na kolejne kwartały. Efekty widać już w MRR. Działania będą miały dobry wpływ na ARPU, pozytywny na churn przychodowy, ale kosztem churn klienckiego” – powiedział Droba podczas wideokonferencji.
Ponadto podkreślił mocny wzrost produktu Helpdesk, który „dużo przyniesie w kolejnych okresach”. Jednocześnie zostanie on zintegrowany z Knowledgebase, który przestanie być samodzielnym produktem. W kwestii produktu Chatbot, przedstawiciel Text ocenił, że liczba klientów jest „trochę rozczarowująca”, ale spółka koncentrowała się na jego rozwoju i planuje bliższe powiązanie go w ofercie z Livechat.
„Kontynuujemy prace nad nowymi produktami. Na półrocznym spotkaniu pokażemy nie tylko to źródło, ale też pieniądze, które z niego płyną” – dodał head of IR.
Jednocześnie Text w ub.r. budował rozwiązania na bazie AI. Stworzony przez spółkę wirtualny asystent One ma budować zaufanie klientów do produktów ze sztuczną inteligencją i zwiększać ich zaangażowanie w dotychczasowe produkty Text. Droba wskazał, że z 400 tys. interakcji na stronie internetowej spółki 80% obsłużył wirtualny asystent AI z ponad 95% satysfakcją klientów. Spółka szacuje, że był to ekwiwalent 3,6 mln USD wydatków na tradycyjną obsługę klienta.
Text (dawniej LiveChat Software) jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews