Novaturas Group odnotował w marcu br. przychody w wysokości 13,8 mln euro, tj. tyle samo, co rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane. Firma obsłużyła ok. 14,8 tys. klientów wobec ok. 15,5 tys. rok wcześniej.
„Konsekwentnie realizujemy naszą strategię dywersyfikacji i koncentrujemy się na tych destynacjach, w których widzimy największy potencjał. Po pierwsze, spełniamy potrzeby naszych klientów, a po drugie, utrzymujemy wydajność operacyjną i zrównoważony rozwój. Monitorując zachowania podróżnych, dostosowujemy nasze planowane wolumeny w Turcji, gdzie konkurencja jest najostrzejsza, i zwiększamy naszą przepustowość na greckich wyspach, w Czarnogórze, która od ponad roku jest wielkim sukcesem, a także we włoskich i hiszpańskich kurortach oraz w Bułgarii” – powiedział CEO Kristijonas Kaikaris, cytowany w komunikacie.
W marcu firma uruchomiła pierwsze wycieczki zapoznawcze po destynacjach i hotelach dla partnerów, podczas których przedstawiciele agencji zapoznawani są z nowościami nadchodzącego sezonu. Pierwsza taka wycieczka familijna odbyła się na Cyprze, który firma wprowadziła jako nową destynację na ten sezon letni. W sumie firma planuje około 25 wycieczek grupowych dla swoich litewskich, łotewskich i estońskich partnerów wiosną i latem w różnych miejscach, w tym w Tunezji, Maladze, Rodos, na Krecie, w Czarnogórze, Turcji i Bułgarii, podano w materiale.
Novaturas jest największym operatorem turystycznym na Litwie, Łotwie i w Estonii zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby pasażerów. Spółka zadebiutowała na GPW w 2018 r. W 2023 roku Grupa Novaturas odnotowała przychody na poziomie 208 mln euro.
Źródło: ISBnews