Vivid Games odnotował 0,31 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2024 r. wobec 17 tys. zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,22 mln zł wobec 64 tys. zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,46 mln zł wobec 0,89 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,89 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 5,75 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży ogółem i zrównane z nimi to 4,84 mln zł wobec 6,69 mln zł rok wcześniej.
„Spadek wartości przychodów ze sprzedaży o 28% w stosunku do 1Q ubiegłego roku jest w głównej mierze wynikiem trudnej globalnej sytuacji na rynku gamingowym. Pomimo intensywnych prac nad rozwojem portfolio gier, spółka napotykała na problemy związane z globalnie rosnącym kosztem pozyskania użytkowników w ramach realizowanych kampanii UA oraz spadkiem efektywności tychże. Jest to pokłosie m.in. zmieniających się regulacji po stronie kanałów sprzedaży. Spółka odnotowała też niższe niż przed rokiem przychody z gry 'Eroblast’, która, zgodnie z przedstawionymi przez spółkę informacjami, nie będzie już rozwijana. Koszty wytworzenia na własne potrzeby utrzymują się na niezmienionym poziomie w związku z kontynuacją prac – rozpoczętych w 2023 roku – nad nowym wymagającym tytułem – Real Boxing 3” – czytamy w raporcie.
„Zgodnie z założeniami na 2024, priorytetem zarówno w I kwartale jak i w kolejnych okresach był i jest rozwój Real Boxing 3. W kwietniu przeprowadziliśmy techniczny soft launch tytułu, który potwierdził właściwe funkcjonowanie kluczowych elementów takich jak multiplayer w opcji player vs. player. W ramach analizy wyników wyciągamy wnioski, które nanosimy na zaktualizowaną roadmapę projektu. Chcemy, by tytuł, już w momencie globalnej premiery, angażował użytkowników i dysponował rozwiniętą monetyzacją. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na dobrej drodze. W pierwszym kwartale zawarliśmy też nową umowę kredytową, która wzmacnia naszą elastyczność finansową. Będąc świadomi tego, że na intensywny rozwój potrzeba istotnych nakładów, nie zatrzymujemy się jednak w rozwoju sieci naszych partnerów strategicznych” – dodał prezes Piotr Gamracy, cytowany w dokumencie.
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit „Real Boxing”. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.
Źródło: ISBnews