Intersport odnotował 39,58 mln zł straty netto w roku obrotowym 2023/2024 (kwiecień 2023 – marzec 2024) wobec 13,11 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 45,25 mln zł wobec 10,04 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 0,5 mln zł wobec 13,47 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 189,08 mln zł w r.obr. 2023/2024 wobec 239,46 mln zł rok wcześniej.
„W roku finansowym 2023/2024 spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w wysokości 189 077 tys. zł, tj. o 21,0% niższe w porównaniu do poprzedniego roku. Nasze sklepy stacjonarne odnotowały spadek sprzedaży netto o 11%, osiągając przychód na poziomie 127,7 mln zł. Spadek ten spowodowany był głównie opóźnieniem dostaw produktów na sezon jesienno-zimowy oraz niską sprzedażą w styczniu i lutym z powodu niesprzyjającej pogody (od połowy stycznia). Tymczasem sprzedaż netto w kanale e-commerce wzrosła o 30%, osiągając 31,4 mln zł. Wzrost ten można przypisać ukierunkowanym działaniom marketingowym oraz usprawnieniom naszej platformy zakupów online, co przyczyniło się do zwiększenia zaangażowania klientów i sprzedaży” – napisał prezes Aivars Bunde w liście do akcjonariuszy dołączonym do raportu.
„Dzięki wsparciu strategicznych inwestorów i kompleksowemu planowi rozwoju, Intersport Polska SA jest dobrze przygotowana do dynamicznego wzrostu w nadchodzących latach. Nasze strategiczne inicjatywy, w połączeniu z odpornością i zaangażowaniem naszego zespołu, stanowią solidną podstawę dla trwałego sukcesu. Pozostajemy optymistycznie nastawieni do naszego potencjału wzrostu i rozwoju, wspieranego przez nasze współprace z wiodącymi markami w branży, wspierającego strategicznego inwestora oraz nasze solidne plany na przyszłość. Podjęte przez nas działania i wdrożone strategie pozwalają nam stawić czoła nadchodzącym wyzwaniom i wykorzystać pojawiające się możliwości” – dodał.
Podstawowa działalność Intersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews